2516
Sök

Oljekylare 200sx s13

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hejhej,

Borde väl egentligen posta det här på 200sx.nu men min betalning verkar inte ha kommit fram än. Så jag postar här eftersom det börjar bli brottom.
Tänkte installera en oljekylare i min 200sx och måste då veta hur gängan på oljefiltret ser ut och vilken diameter det är på packningarna. Någon som vet? Kan det vara olika beroende på om man bytt delar?

MVH
/Furstan

"D e jag som e döööden"
"Har du kommit för att hämta mig?"
"Ja, hämta å hämta, du får ju gå själv!"

406 Inlägg
7 mars 2007
Vet inte hur det ser ut men det är väl bara att köpa ett filter? Du lär väl ändå byta sen när du ska ha på oljekylen? Finns ju färdiga kit att köpa

My way or the highway? I take both sideways

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Oljefilter behöver väl inte bytas i samband?

"D e jag som e döööden"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 mars 2007
lika bra att byta när du sätter dit adaptern o måste ändå fylla på med mer olja.

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Okej, då gör jag väl det då smile
Diameter på packningarna då?

"D e jag som e döööden"

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hmm, okej. Jag har aldrig installerat en sådan så jag har ingen aning. Första bilen och jag lär mig. Men företaget frågade om storleken på packningarna.

"D e jag som e döööden"

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hmm. dom behöver både diameter och gänga tydligen. Det är dalhems. Någon som har erfarenhet? Beställt därifrån till s13 och vet?

"D e jag som e döööden"

406 Inlägg
7 mars 2007
KOnstigt att inte dom vet. Är det adaptern du ska ha storleken till? Är det inte jätte brottom så kan jag ta av mitt i helgen och kolla

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hmm... gänga och diameter på packning är allt de skrev. Men om jag vet var jag ska kolla så kan jag säkert kolla det själv så slipper du göra det så mycket besvär smile

"D e jag som e döööden"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 mars 2007
Pillevinken skrev:
KOnstigt att inte dom vet. Är det adaptern du ska ha storleken till? Är det inte jätte brottom så kan jag ta av mitt i helgen och kolla

det är nog inget kit just till den bilen snarare ett universal kit och det är jobbigt att hålla reda på alla storlekar till allt till alla bilar wink

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Mmm, precis. Det finns väl antagligen ganska många olika gängor och diametrar. Men som sagt, jag vet inte ens vart den ska monteras. smile

"D e jag som e döööden"

406 Inlägg
7 mars 2007
Den monteras på blocket lr på värmeväxlaren (som jag hört ska sitta på blocket mellan filtret)
Ja iaf du monterar den där oljefiltret sitter sen på med oljefiltret och sen får du sätta kylen någonstans i fronten och dra slangarna dit

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
7 mars 2007
Furstan skrev:
Mmm, precis. Det finns väl antagligen ganska många olika gängor och diametrar. Men som sagt, jag vet inte ens vart den ska monteras. smile

Du skruvar bort filtret, skruvar fast adaptern där filtret satt och sedan skruvar du fast filtret på adaptern, väldigt simpelt.

Har du redan beställt ett kit från dalhems? Annars har racecooling fina kit till just s13. 19rad Setrabkylare, slangar och Mocal-adapter med termostat.
Senast redigerat av insane_1 (8 mars 2007)

48 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Nej, det har jag inte gjort. Åh, det låter bra. Får kolla med dem. Tackar

"D e jag som e döööden"

Sök