3701
Sök

MB 200 SLK -99 Startar ej, bara ibland

22 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Än en gång får jag ställa en fråga angående min struliga SLK.
Jag har knappt kört något med den. Har stått i varmgarage hela vintern pga att den inte har startat. Plötsligt en dag när jag bara skulle provstarta på kul så startade den! Såg ut som en fågelholk! Beställde tid för besiktning. Körde in den dit och hem och sen när jag skulle iväg startade den inte!
Så har den hållit på dom senaste dagarna tills igår, då la den av när jag körde så vi fick bogsera hem den.
Är det någon som kan ha en susning vad det kan vara?
Startmotorn går inte, det är tyst när jag vrider på nyckeln. Klickar bara. Ibland hörs det ett knäppande ljud under motorhuven.

2 405 Inlägg
8 juli 2012
190sl skrev:
Jag har knappt kört något med den. Har stått i varmgarage hela vintern pga att den inte har startat. Plötsligt en dag när jag bara skulle provstarta på kul så startade den! Såg ut som en fågelholk! Beställde tid för besiktning. Körde in den dit och hem och sen när jag skulle iväg startade den inte!
Så har den hållit på dom senaste dagarna tills igår, då la den av när jag körde så vi fick bogsera hem den.
Startmotorn går inte, det är tyst när jag vrider på nyckeln. Klickar bara. Ibland hörs det ett knäppande ljud under motorhuven.

Rent spontant så låter det som en riktigt kass startmotor om det klickar under huven när du vrider på nyckeln tongue

300 Inlägg
8 juli 2012
Batteriet? Hände mig på en saab 900i som valde att helt enkelt lägga av. Vid byte av batteri gick den igen smile
Senast redigerat av RoniisH (8 juli 2012)

22 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Tyvärr är det inte batteriet. Bytte batteri när vi började felsöka.

22 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
190sl skrev:

Rent spontant så låter det som en riktigt kass startmotor om det klickar under huven när du vrider på nyckeln tongue

Tror att det är reläet från luftmassemätaren som det knäpper ifrån.

Sök