3740
Sök

Audi a6 2.6 -95 plocka bort klocka och rör till nivåreglering

606 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Hej alla kära garaget vänner mer problem för jottosson! sad

min nyinköpta audi har det suttit nivåreglering på som är utbytt mot vanliga dämpare dock sitter klockan och rören till den kvar och den lilla "klockan" järnklumpen som sitter bakom högerbakdäck läcker hydralolja..

måste lösa det på något vis har dålig med pengar för tillfället så finns det någon tillfällig lösning ? typ nypa ihop rören eller så ? tips uppskattas verkligen då jag aldrig hållit på med nån nivåreglering tidigare

läker ganska mycke så behöver lösa det asap!

MVH jocke

Kan det lagas ska det lagas! :)

127 Inlägg
9 juli 2012
Så nivåregleringen är urkopplad helt och hållet, men systemet sitter kvar på bilen och läcker?
Plocka ner hela skiten vetja tongue

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

606 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
stämmer bra. sitter vanliga dämpare på den men regulatorn och alla rör sitter kvar. måste fixa en tillfällig lösning så det är förmodligen enkast att kapa tillförseln och returen och dra en vanlig slang imellan dom för att inte det ska bli övertryck i pumpen ? eller har jag helt fel ?.

127 Inlägg
9 juli 2012
Övertryck blir det ju bara om pumpen går? Sa du inte att den va urkopplad?
Om du tömmer systemet på hydralolja så gott det går, och sen monterar en slang mellan tillförseln och returen så bör du bli av med oljespill ju? smile

Charlie Robin Von Olsen

606 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
dämparna är bortplockade. samma pump till servon och nivåregleringen så blir lite svårt att koppla ur den :p

127 Inlägg
10 juli 2012
Ajfan det hade jag ingen aning om.... men det bör ju funka om du gör som du beskrev, dra rör mellan tillförsel och retur? smile

Charlie Robin Von Olsen

606 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
löst dock så råkade jag skada bromsröret fucking hurray! blev dyrt iaf. sad

Sök