Vatten på förargolvet, vart kan det komma in? volvo 940

Zzoink
14 juli 2012 · 1 229 Inlägg

tjena! märkte för några dagar sen att mattan var blör på golvet så jag tog ur den och upptäckte atrt jag hade pool på golvet.. har torkat upp det men det blir bara nytt när det regnar eller man tvättar! jag har inga rosthål eller liknande och dörren håller tätt! nån som har tips vart det kan komma ifrån? är ju inte mycket vatten som kommer i stöten så man kan inte se vart det rinner ifrån sad

Bompeman
14 juli 2012 · 679 Inlägg

Säker på att det inte är rosthål i golvet? läckade värmepaket?

Zzoink
14 juli 2012 · 1 229 Inlägg

Bompeman skrev:
Säker på att det inte är rosthål i golvet? läckade värmepaket?

jaa den är helt rostfri! om värmepaketet läcker borde det väl vara glykolvatten som kommer va? smile det här är färskt rent vatten smile

Bompeman
14 juli 2012 · 679 Inlägg

manne_940 skrev:

Bompeman skrev:
Säker på att det inte är rosthål i golvet? läckade värmepaket?

jaa den är helt rostfri! om värmepaketet läcker borde det väl vara glykolvatten som kommer va? smile det här är färskt rent vatten smile

Okej, du kan inte se vart vattnet kommer ifrån? eller är det bara blött på mattan?

Zzoink
14 juli 2012 · 1 229 Inlägg

Bompeman skrev:

manne_940 skrev:

Bompeman skrev:
Säker på att det inte är rosthål i golvet? läckade värmepaket?

jaa den är helt rostfri! om värmepaketet läcker borde det väl vara glykolvatten som kommer va? smile det här är färskt rent vatten smile

Okej, du kan inte se vart vattnet kommer ifrån? eller är det bara blött på mattan?

tycker det är mest blött vid kopplingen så får en känsla av att det kommer uppifrån och rinner ner i det hörnet.. men vill ju inte börja riva bort instrumentbrädan "/

Ack3
14 juli 2012 · 93 Inlägg

Tjena..
jag lovar att de är från värmekranen som sitter typ 20 cm brevid gaspedalen.
Ta bort skyddet där och kolla så ser du kranen!.

Turbo is the shit =)
Zzoink
14 juli 2012 · 1 229 Inlägg

Ack3 skrev:
Tjena..
jag lovar att de är från värmekranen som sitter typ 20 cm brevid gaspedalen.
Ta bort skyddet där och kolla så ser du kranen!.

hur ser den ut? wink alltså vattnet kommer in när det regnar märkte jag precis efter störtskuren som kom smile

Streeetkadett Volvotrimmare
14 juli 2012 · 323 Inlägg

Har du bytt framruta eller liknande på sista tiden? Kan va lite fuskat med limmet i så fall så det kommer in där smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Volvo 940 turbo "Volvette LS1 Turbo" (1997)
Volvo 240 V8 "Polestar" (1980)
Zzoink
14 juli 2012 · 1 229 Inlägg

Streeetkadett skrev:
Har du bytt framruta eller liknande på sista tiden? Kan va lite fuskat med limmet i så fall så det kommer in där smile

nä jag har aldrig bytt ruta på den men dom innan kan ju ha gjort! ska kolla upp det big_smile

Tunestream
14 juli 2012 · 265 Inlägg

Ser att du har taklucka. En klassiker är att någon av dräneringsslangarna (oftast två) blir igensatta, då blir de fulla och börjar läcka in i kupén. Då rinner det ofta längs med A-stolpen och kanske ner på mattan? Värt en titt.

Man kan rensa dem med tryckluft. ^^

Zzoink
14 juli 2012 · 1 229 Inlägg

Tunestream skrev:
Ser att du har taklucka. En klassiker är att någon av dräneringsslangarna (oftast två) blir igensatta, då blir de fulla och börjar läcka in i kupén. Då rinner det ofta längs med A-stolpen och kanske ner på mattan? Värt en titt.

Man kan rensa dem med tryckluft. ^^

ska prova det imorgon smile tack för tipset wink

saab_sonett Handledare
15 juli 2012 · 1 481 Inlägg

Hur är det på 940? Hade en 740 som läckte in vatten vid A-stolpen. När jag letade läckage så hittade jag ett plastlock som satt i plåten framför dörren under panelen. Det locket satt inte fast ordentligt utan vatten som kom från torpeden rann in där. Kolla om du har det locket på din 940. Tror det satt ett friskluftintag där på de äldre 740.

Zzoink
15 juli 2012 · 1 229 Inlägg

saab_sonett skrev:
Hur är det på 940? Hade en 740 som läckte in vatten vid A-stolpen. När jag letade läckage så hittade jag ett plastlock som satt i plåten framför dörren under panelen. Det locket satt inte fast ordentligt utan vatten som kom från torpeden rann in där. Kolla om du har det locket på din 940. Tror det satt ett friskluftintag där på de äldre 740.

ska kolla upp det också! big_smile

Alex-s Bakhjulskrafs
15 juli 2012 · 1 479 Inlägg

kan vara en gummitätning till en kabelgenomföring i torpeden. när jag tog bort en sådan så rann det in vatten på min v40.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang