16 juli 2012
Trådstartare
Jag har fortfarande problem med detta skitet!
Nu har jag bytt toppen helt, planat och ventilrenoverat den hos MMR i Malmö.
Alla jag vänder mig till säger att det ska jävligt mycket till för att blocket ska gå åt helvete, även MMR sa detta.
Dessutom läste jag häromdan att där dessutom finns frostpluggar på dessa motorer.
Dessa har ju inte gått så det gör inte saken bättre. Eller kan man ha sån jävla otur att dessa sitter fast och inte hoppat ut som dom ska?
Kan turbon spricka så att olja och vatten blandar sig?
Jag kan inte se om där är vatten i oljan, den ser fin ut.
När jag skrev förra tråden hade jag inte glykol på bilen, det har jag nu.
Så oljan lägger sig som en fin hinna på vattnet.
Det känns som man stoppar ner fingret i olja.
Jag har ingen extra turbo att prova med så det kanske är dumt att köpa en ny om det inte kan vara den.
Någon kanske har en liggandes som man kan låna i närheten av Malmö?
Andra tips på vart man ska fortsätta hade varit super!
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......