Slamd skrev:
navid skrev:
Hej, här kommer ännu en USA-blinkers-tråd!

Sitter här med ett par fina USA-blinkers till min 740 -90 års modell, är väldigt sugen på att använda dessa då det grymt snyggt ut! Som kanske dom flesta vet så passar dom inte rakt på utan man måste modifiera lamphållaren, eller reflektorn kanske det kallas? Då är det nog så att man måste sätta fast dom med lim eller skruv om jag inte läst fel?
För att det ska vara lagligt så måste man ju ha ett parkeringsljus samt blinkers.
Så vad tror ni om jag försiktigt skär bort plasten på usa-lyktan och gör likadant på mina orginalblinkers, och därefter limmar fast usa-plasten på min orginala lamphållare? Då har jag ju både parkeringsljus och blinkers plus att den passar rakt på utan massa modifiering i varken lamhållare eller bil, eller hur? Ett till plus är ju att parkeringsljuset "stör" inte blinkersen (så att den syns dåligt t ex) då det finns en skiljevägg mellan båda ljusen i orginallamphållaren!
Vad tror ni om min idé? Kan plasten gå söndel lätt om jag skär bort den från lamphållaren i min usa-blinkers?
Det går att göra som du säger.
Har dock hört om folk som lägger delarna i frysen så lossnar glaset från reflektorn. Vet dock inte om det verkligen funkar. Men det är ju bara att testa. Så slipper du risken att kapa sönder något som inte ska gå sönder

Lossnar glaset? Då borde de ju ramla den en hel del glas varje vinter med -18

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P