haha jo förvisso men det funkar...kan ha den till skitbilar och har redan kladdat ner polertrissorna som medföljde...men får en milwaukeemaskin imorgon, ska bli intressant att se hur den fungerar. är ju själv nybörjare men detta ska jag fasiken lära mig så jag blir bra på det...har handlat lite 3M-produkter och även lite lahega och bilen jag gjorde idag vart helt okej. Men imorgon ska jag ta tag i min röda så får se hur det går!
Nu var man färdig med operationen. Blev mkt nöjd med resultatet, men det tog 7h (amatör) Dessvärre så fastnade "limmet" när jag drog bort maskeringstejpen från listerna. Solen hade stekt på, med facit i hand så skulle jag haft mer tålamod. Ska försöka sprita bort det.
Som sagt, allt gick bra förutom den där jävla tejpen som är kladdigare än kladd. Jag får fan inte bort det, helt omöjligt! Just nu så har min ena list blivit en insektsfångare, man hittar idag spindlar, nyckepigor flugor osv. Hur ska jag göra? Är sista utvägen att köpa en ny list:(
Som sagt, allt gick bra förutom den där jävla tejpen som är kladdigare än kladd. Jag får fan inte bort det, helt omöjligt! Just nu så har min ena list blivit en insektsfångare, man hittar idag spindlar, nyckepigor flugor osv. Hur ska jag göra? Är sista utvägen att köpa en ny list:(
oj vad körde du för tejp då?
torka lite lätt med t-röd och se om det går bort..hmmm
Nu var man färdig med operationen. Blev mkt nöjd med resultatet, men det tog 7h (amatör) Dessvärre så fastnade "limmet" när jag drog bort maskeringstejpen från listerna. Solen hade stekt på, med facit i hand så skulle jag haft mer tålamod. Ska försöka sprita bort det.
Tack för alla tips/råd
Låter som du varit ute och polerat? Ingen höjdare! Kallavfettning räcker med tejpresterna.
Jag körde med Biltemas maskeringstejp. Inget fel på den, bara ena sidan som kladdade ihopp sig, den sida där solen stekte på. Vad tro ni blir bäst, t-röd/kallavfettning? Eftersom att båda (antar jag) löser upp vaxet, kanske man kan maskera lacken så att man isolerar listen på något sätt så man slipper klåpa allt för mkt?
Ett försök med att få liv i en gammal tråd... Ska precis "sprita" bort mitt polermedel, upptäcker dock att min sprit som jag köpt från prorecond nästan är slut. Kan jag ta glasrengörning istället, om inte hur ska jag lösa detta?
nuförtiden kör jag med meguiares NXT, å det lämnar inga rester, underbart...
å istället för att maskera dina lister så kan jag rekomendera att du först gnor in listerna med snabbvax eller liknande, då fastnar inte polermedlet sen...
Jag gjorde så att jag blandade i lite fönsterputs i spriten, funkade kanon. Däremot finner jag det helt omöjligt att få rutorna rena... Hur jag än gör så blir det illa, fettrester etc. Jag använder mig av bmw´s produkter. Yes med vatten föredrar många, får testa det imorgon...
efter alla dessa bra tips som du har fått vill jag bara höja ett varningens tecken kör inte för hårt på plastdetaljer som kofångare, backspegler etc de absorberar värme och smälter och du förstör du bilen så ta det lite lungt där .
Gammal tråd, men jag ska polera och upptäcker att mitt sanego sprit är slut, brukar köpa från prorecond, vem saluför detta i butik, finns det likvärdiga produkter?