3082
Sök

hjlp me dörrsidor på golf 3 !!

278 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
hej jag har en golf 3 som ja inte får botr dörrsidan på ! hur gör man  gärna bild eller nått smile

118 Inlägg
8 mars 2007
du har ju skruvar i hand taget. och tror det finns där backspegeln sitter den där 3kantiga lilla saken den måste bort med... sen är det bara att bända lite försiktigt.. och dra neråt. efter att du fått bort alla "clips" från varann.... fick loss mina på de viset... MVH Eriksson

159 Inlägg
8 mars 2007
sitter me 2skruv vid hantaget typ (får bända loss ett hölje), sen ere bara klammer runt om
*edit* är lite slow i fingrarna så en annan hann svara innan smile
Senast redigerat av Robban-vr6 (8 mars 2007)

278 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
okej smile tack för snabba svar ska nu ut o pröva igen tongue

jag åkterkommer om med mer frågor :Phehe

278 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
vadå för clips ? på utsidan eller :S hittar fan inga

har tagit bort skruvarna i handtaget men den dörrsidan sitter som fan fortfarande

159 Inlägg
8 mars 2007
testat o dra lite försiktigt i kanterna på dörrsidan. brukar släppa. clipsen sitter runt om hela dörren alltså de sitter invändigt så du ser dom inte

Jägermeister
910 Inlägg
8 mars 2007
Precis som alla skrivit här så sitter den med 2st skruvar i handtaget och clips runtom, sen ska du ta loss knoppen till låset och dra den övre delen rakt utåt mot bilen eller dig själv och inte upp mot rutan.
Kan sitta mkt hårt i clipsen men bara att ta i som f*n, tog loss min igår för ena elhissen bak strejkar så har lödit om och bytt alla kablar mellan dörr och chassi för det var kabelbrott i dom så vet att dom kan sitta hårt.
Börja med att dra dörrsidan utåt i nedre delen men akta så att du inte knäcker dörrpappen.

Kan ta bilder på det om du vill? Har fortfarande dörsidan liggandes i baksätet.
Senast redigerat av gemini78 (8 mars 2007)

En gång är ingen gång...

278 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
fick bort den nu efter mycke om och men tongue men nu till ett annat problem , hur ska högtalar kabeln gå ? i övergången melllan dörr och sjävla bilen tongue

159 Inlägg
8 mars 2007
finns  en gummi damask mellan dörr o cupén där de går lite kablar
Senast redigerat av Robban-vr6 (8 mars 2007)

Jägermeister
910 Inlägg
8 mars 2007
Den går inne i svarta gummit dragspelet som du ser mellan dörren och chassit.

En gång är ingen gång...

Jägermeister
910 Inlägg
8 mars 2007
Hehe... du var snabbare.smile
Men "lite kablar"? går typ 20st kablar in i min dörr och en vakumslang till c-låset...smile

Robban-vr6 skrev:
finns  en gummi damask mellan dörr o cupén där de går lite kablar

En gång är ingen gång...

278 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
aa men det e ju typ nån koppling så det går inte o dra igenom en ny kabel :S

ser ut som bakom en stereo typ så tongue vettefan hur jag ska göra .. :S

Jägermeister
910 Inlägg
8 mars 2007
Vet vad du menar, det sitter en rund kontaktgrejs i änden av gummit som man trycker in i en nästan likadan rund kontakt i chassit och sen skruvar på låsringen.

På den ska det finnas en del tomma ställen, i mitten av kontakten tex, där kan du trycka in högtalarkablarna, har gjort det på min när jag drog nya kablar i alla 4 dörrar.

Fast du kan åka på att borra lite för att få igenom högtalarkablarna för kontaktens hål är gjorda för att föra igenom kablarna en och en och inte som det är på högtalarkablarna att det sitter ihop 2st som det brukar göra.

Men kom nu på att i mitten av kontakten finns det ett ställe där du kan trycka loss plasten och dra igenom högtalarkablarna.

Du får nog förresten ta loss plasten som säkerhetsbältet går igenom och plasten under den oxå, det tar bara ett par minuter Den övre plasten där bältet går igenom sitter bara clipsad vid taklisterna och runt dörrens gummilister.

Och den undre listen sitter inskjuten under dörrens instegslister och med en skruv där nere vid golvet och en skruv i stolpen till vänster om förarsätet.
Senast redigerat av gemini78 (8 mars 2007)

En gång är ingen gång...

278 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
tack smile nu har jag fixat framhögtalarna så nu äre bara bak kvar och ström sen e d klart big_smile

278 Inlägg
9 mars 2007
Trådstartare
en fråga till , jag har 2 vägs delningsfilter och hur ska jag koppla in den :S högerframhögtalare in där och diskant , a men sen står det input va menas me det ? ska jag dra 2 kablar från delningsfiltret + - till slutsteget  ?HJÄLP  ! :d

Sök