14 juli 2012
Trådstartare
Hejsan och god kväll alla!! :-)
Har alltså bytt turbo på min bil då den gamla rasade på motorvägen. Satt nu dit en td04hl-15t istället för GT17.
Nu kommer problemet.. !
Bilen är nu startad och gick kanonfint utan missöden!
Stod på tomgång tills tempen gick upp till mitten och gasade lite och så utan rök eller missöden :-)
Tills första provturen, rök som faaen efter en stund (körde max 600m) men inga läckor :o tändstift helt svarta av olja. Lite olja i tryckrör, gammal olja kvar från haveriet? För först när jag körde gick den som den skulle, så röken och de kom plötsligt! När jag växlade till trean vid 35 blås. Gick inte oroligt eller rök innan detta då jag stod på tomgång en bra stund så tempen fick gå upp ordentligt till mitten.
Verkar vara tort i cobran, men kollade inte så noga. Lite olja på turboflänsen som sitter på grenröret , alltså vid ena pinnbulten typ :S . Vafan kommer den ifrån ???? Såg en klutt olja på understa pinnbulten till dp..
Kan de vara så ICn har olja i sig eller luftvägen eller vad man vill kalla det?
Eller kan denna turbon som gått kanske 15k mil vara sådär?? För den glappade noll!
Får tillägga att när den startades första gången så gick bilen klockrent utan rök eller gick inte oroligt eller nått, inga läckage och tillräckligt med olja! Ingen rök alls, kom när jag växlade till trean vid cirka 35km/h. Gasade lugnt så undrar om de va för påfrestande ändå? :s
Innan detta va det felfritt.. Kanske gammal olja som ska förbrännas??? HJÄLP!!
I´m living my life a quarter mile at the time!