2900
Sök

Sälja bil privat ? vilken sida förutom Blocket.se

70 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Nu undrar ja vart man kan sälja bilar där man inte blir nerringd av "ey brusan jak köpa bil du få 2 kameler och 500 kr " Är det enda stället man kan sälja bil på privat på Blocket ja vet man kan kryssa i endast mejl men man får ju bara idioter som inte kan tala svenska eller att man ska skeppa bilen till Afrika,England mfl...

Muttley
20 juli 2012
De är de som når ut till allra flest människor i sverige. Du får väl tåla de och ta de oseriösa som ett skämt i vardagen. Om du märker de vill pruta så säg bara såld.

70 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Har ju tyvärr en bil som drar till sig sånt pack ( BMW ) Hade den ute i 6 timmar och ringde över 100 pers 80 försökte pruta över telefon 5 st kom och titta och sa " bil inte bra den går sakta " dom andra 15 va intresserade men när de gäller priset så ville dom pruta 10-30 000 kr på plats

Muttley
20 juli 2012
De har nog de flesta varit med om. Men tyvärr får du nog tåla det. Blocket är ju överlägset bäst för att nå ut.

Var bara bestämd och be de fara om de inte är nöjda. Boka inte in någon träff om du har något annat viktigare för dig om de är en sådan som du nämner wink

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
20 juli 2012
Tradera finns.
Förr fanns det nån gratissajt som hette traderamotor.
Kolla vilka tidningar som säljs på ica, någon av de borde ha gratis annons.
Du kan även be någon återförsäljare, tex VW sälja bilen åt dig. Säg då att du vill ha 50 tusen för bilen och allt över denna summa får återförsäljaren som tack för hjälpen eller nåt.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

70 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
tkd_rille skrev:
De har nog de flesta varit med om. Men tyvärr får du nog tåla det. Blocket är ju överlägset bäst för att nå ut.

Var bara bestämd och be de fara om de inte är nöjda. Boka inte in någon träff om du har något annat viktigare för dig om de är en sådan som du nämner wink

Ja jo fick ju sms av flera "jevla rasist ja ska kn*lla dig och din familj"

Man förklarar alla kända fel o brister o sen tror dom att man ska få pruta 10 000 kr , Är absolut inte i behov av pengar men har 5 st bilar och börjar tröttna på BMW:n just för den är "tråkig" enligt mig under sommaren men vinterbil helt perfekt

Muttley
20 juli 2012
MrInsane skrev:
tkd_rille skrev:

Man förklarar alla kända fel o brister o sen tror dom att man ska få pruta 10 000 kr , Är absolut inte i behov av pengar men har 5 st bilar och börjar tröttna på BMW:n just för den är "tråkig" enligt mig under sommaren men vinterbil helt perfekt

Tror knappt något menar allvar med sina sms faktiskt.
Har en bekant som inte säljer till folk med utländsk bakgrund överhuvudtaget längre. Bryter de i telefon eller stavar mycket dåligt så lägger han på alternativt svarar ej.
Han blev hotad av en fjabbe från malmö som skulle pruta ner en 3000 kr bil. Då var han ute med sin tjej och de var 5 man.

Och klart man håller med dig om att de mest är störiga. Men släpp inte den för ett skitpris.

70 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
tkd_rille skrev:
MrInsane skrev:
tkd_rille skrev:

Tror knappt något menar allvar med sina sms faktiskt.
Har en bekant som inte säljer till folk med utländsk bakgrund överhuvudtaget längre. Bryter de i telefon eller stavar mycket dåligt så lägger han på alternativt svarar ej.
Han blev hotad av en fjabbe från malmö som skulle pruta ner en 3000 kr bil. Då var han ute med sin tjej och de var 5 man.

Och klart man håller med dig om att de mest är störiga. Men släpp inte den för ett skitpris.

Tar inte hoten på allvar men blir skapligt förbannad på folk som inte kan bete sig vid en affär

Ja skulle kunna tänka mig o släppa den för 1-5000 mindre mndre vid smärtfri affär . Va en som ringde för ett tag sen prata ren svenska men hoppa ur en liten turk som ja inte kunde uttala namnet på och ja sa åt han att visa att han har pengar innan provkörning sker då dom kom i en rostig golf som dom inte skulle ta emot på skroten ens för den skulle va söndersmulad innan den kom fram

166 Inlägg
21 juli 2012
Märkesforum är ju ypperliga.
Om du nu ska sälja din BMW kan du ju också lägga upp den på Autopowers "Powerbörs".

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

70 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Motch_swe skrev:
Märkesforum är ju ypperliga.
Om du nu ska sälja din BMW kan du ju också lägga upp den på Autopowers "Powerbörs".

Det hade ja inte ens tänkt på så tack ska du ha

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juli 2012
"Specialbil": klubbforum. Jag sålde min Rover Coupe till klart underpris på det sättet bara för att slippa jidder och känna att den kom i goda händer.

Annars är ju kontantkort i en gammal skittelefon en bra idé. Har jag också använt mig av och rekommenderar till alla.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Trucker
2 710 Inlägg
21 juli 2012
Jag är invandrare, o ser helst till att inte sälja bil till "brorsan, jag ska åka 20mil, vad är ditt sista pris".

Bilar "dom" dras till är japanare och BMW i överlag!
Har inte haft med nån fan o göra själv, men när jag hjälpt vänner o bekanta att sälja bil.. ojoj!!

Till TS: Som alla andra så säger jag: du får helt enkelt tåla de..

Vad är det för bil exakt? säg inte att de e en 318 lr ngt sånt tongue

Fart missbrukare

Sök