3329
Sök

Fixa till skinn inredningen på inte så ny bil (Rekond) hjälp

Linköping/Göteborg
27 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
som rubriken lyder så behöver jag hjälp och tips om hur jag ska fixa min inredningen, det är lite slit skador på skinn klädseln men det behöver poleras upp undrar hur jag ska gå till väga och vilka medel är öppen för alla förslag.  smile

Bmw 320ia

139 Inlägg
13 maj 2012
toyotaextreme skrev:
som rubriken lyder så behöver jag hjälp och tips om hur jag ska fixa min inredningen, det är lite slit skador på skinn klädseln men det behöver poleras upp undrar hur jag ska gå till väga och vilka medel är öppen för alla förslag.  smile

Autoglym Leather Cleaner och Autoglym Leather Care Balm är dom bästa medel jag provat för skinnklädsel
http://waxdog.se/product.php?id_product=110
http://waxdog.se/product.php?id_product=109

smile

sen på resten av inredningen använder jag Ultima Interior Shampoo Gel då det är mycket bra smile
http://shop.bollnasbilvard.se/ultima-in … c-726.aspx
Senast redigerat av miken (13 maj 2012)

Linköping/Göteborg
27 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
tackar smile

Bmw 320ia

613 Inlägg
14 maj 2012
Ikeas läderrengöring och läderbalsam / fett funkade kanon på vårat svarta skinn som ska monteras i volvon dock fick vi köra 2 gånger men vafan det va sjukt billigt smile

285 Inlägg
23 juli 2012
Passar på att flika in en fråga.

Löst skräp o skit som fastnar i skarvar o dyl .. Hur får man bort det ? Damsugaren känns inte säkert på skinn.

en satans jävla Volvo.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
23 juli 2012
Trasa tex.. Eller munstycke med borste på, eller tryckluft..

285 Inlägg
23 juli 2012
Larpa skrev:
Trasa tex.. Eller munstycke med borste på, eller tryckluft..

Vet du om dessa munstycken med borste på finns att köpa någonstans ? Jag minns det fans till dammsugare "förr"
Men inte sett det senaste tiden.

annars får det bli trasa och försöka få bort det med innan behandling, tyvärr inte tillgång till tryckluft.

en satans jävla Volvo.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
23 juli 2012
Finns nog på närmsta snabbköp med lite tur! Å dom följer fortfarande med.. smile Det viktiga att tänka på är att du inte skadar skinnet genom att gnugga nåt grus mot det osv! Försök att trycka isär skarvar och sömmar och håll fingrarna mellan munstycket och själva klädseln när du dammsuger annars. Då lär du få upp det mesta!

285 Inlägg
23 juli 2012
Larpa skrev:
Finns nog på närmsta snabbköp med lite tur! Å dom följer fortfarande med.. smile Det viktiga att tänka på är att du inte skadar skinnet genom att gnugga nåt grus mot det osv! Försök att trycka isär skarvar och sömmar och håll fingrarna mellan munstycket och själva klädseln när du dammsuger annars. Då lär du få upp det mesta!

TACK för all hjälp smile
Ställt en fråga till i en tråd du varit inblandad i smile Hoppas på ett fint svar där med.

Föresten, Ikeas skinnvårdskit.. Är det okej ?

en satans jävla Volvo.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
23 juli 2012
Vet inget om Ikeas prylar tyvärr.. Men huvudsaken är att man får rent innan man fettar upp det. Och jag tror säkert att dom funkar.. smile

Sök