24 juli 2012
Trådstartare
Hejsan, en kompis som jobbar på em bilverkstad bytte kamrem åt mig för ungefär tre-fyra veckor sen.
Innan bytet gick den hur bra som helst.
Då vi hade satt dit den nya remmen så fick vi inte igång bilen, så han "nollade" alla drev och ställde in dom rätt så gick den igen.
Körde ungefär 50 mil någon dag efteråt, och den knackade riktigt mycket, gick lite sämre och drog ungefär 0,48l/mil , brukar ligga på max 0,43 vid långkörning. Körde några dagar efter det ungefär 40 mil och den gick på samma sätt, varken bättre eller sämre.
Nu undrar jag vad han har gjort för fel, kan det vara bränslepumpen som blev felinställd på nåt sätt? Svartryker äve n då den är kall så jag antar att den får lite för mycket.
Han säger att det kan vara nån spridare som satt igen, men då tycker jag att den ska gå ännu sämre.
Tacksam för hjälp, och om det är bränslepumpen som står fel, hur ställer man in den rätt?
Har det någon betydelse så är det 110 hästars motorn inte 89 hästars, har gått 37 eller 38000 mil.
Mvh