2783
Sök

Volvo 340 breddning av framaxel + burbygge + andra ideer?

4 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
funderar på att bredda framaxeln på mitt nuvarande projekt, volvo 340 racing. Hjälper detta balansen vid hård kurvtagning?, hur ska jag gå till väga med att fästa stötdämpare( måste väl ha dem utanför karossen?) Hur ska jag göra fästerna o.s.v, förklara gärna utförligt, är bara 14år och detta är mitt första riktiga bil projekt, bilen kommer väl mest att vari i extrem terräng i skogsvägar och isvägar och är lite rädd att den kommer att vurpa.

Nu till fråga nummer 2! vill ju gärna ha en bur i den och ska strippa ner allt i den så jag får en byggt en bur, vitt jag vet ska alla rör sitta fastsvetsade i varandra?hur många rör får rum i golvet, måste väl ha minst två? men var ska jag sätta de ett gissar jag ska vara mellen fram och baksätet men var får jag rum med det andra?, måste jag även fästa de i karossen på nåt sätt, beskriv gärna hur isåfall. Hur tjocka rör ska jag ha, gissar att de ska vara rostfria. Kan jag svetsa rören i karossen över motorn också? vill ju inte att den ska gå sönder eftersom jag lägger alla mina pengar i att detta ska bli en riktigt bra bil, har sålt alla mina moppar,båtar, trimmdelar,skrotbilar.

förövrigt,kom med ideer, måsta jag ha fler motorfästen får att den ska hålla alla hästar jag tänkte mata i den, ska få hjälp av en tractorpulling förare med trimmningen, så det ska inte bli några problem. Han hjälper mej gratis eftersom han tycker det är bra att jag meckar istället för att vara en databeroende unge, som de flesta i min skola är.. Om man talar om motorer är det många som bråkar och småretar en, förstår inte varför? är väl bättra att meka bil än att nörda dator? Men kanske nästa år när alla är 15 kanske fler kan mer smile

Kom med massvis med ider till bilen, vill få den så grym som möjligt, gärna inga ideer i miljonklassen wink
Senast redigerat av Suzukimathias (28 juli 2012)

Sök