3726
Sök

Nära döden!? Eller vad. Är det vanligt att bärarmen kan gå av på 9-5.

71 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Är det vanligt att bärarmen kan gå av på 9-5. Bärarmen skick är bra och inte så rostig eller så, det värkar vara så att den har varit sprucken ett tag men att dom inte såg detta på besiktningen.

Jag råkade ut för något hemskt idag! Bärarm gick AV! bak undre. Men som tur var det att jag bakade när den gick av och inte på storavägen där det går lite fortare.

Men är detta vanligt att dom gör detta? Den satt bara i ett par millimeter kolla bilden.

http://forumbilder.se/thumbs/a7520121029335123.jpg
Senast redigerat av MK-Motorsport (25 juli 2012)

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 juli 2012
va de nära döden ? tongue då har du inte varit nära döden på riktigt hehe

71 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Jo det har jag! Men då gick det över 240 med punka, vi kunde har legat ett antal X-meter ut på ett fällt.

Åter till bärarmen men vad tror du att det hade hänt OM det skulle gått fortare? Nu hände detta när jag backade.
Senast redigerat av MK-Motorsport (25 juli 2012)

217 Inlägg
25 juli 2012
MK-Motorsport skrev:
Jo det har jag! Men då gick det över 240 med punka, vi kunde har legat ett antal X-meter ut på ett fällt.

Åter till bärarmen men vad tror du att det hade hänt OM det skulle gått fortare? Nu hände detta när jag bakade.

Vad bakade du för gott då? hihi roll

Das Auto

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 juli 2012
Vad är egentligen din fråga? Omöjligt att svara på vad som skulle ha hänt just dig OM du kört fortare.
Redigera ditt inlägg samt rubrik med en tydligare fråga.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

71 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Jag om jag skulle har gjort det så hade blivit bullar... lol Det var mina fingrar som inte han med eller nått lol

GTI_Jocke skrev:
MK-Motorsport skrev:

Åter till bärarmen men vad tror du att det hade hänt OM det skulle gått fortare? Nu hände detta när jag bakade.

Vad bakade du för gott då? hihi roll

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 juli 2012
vad som skulle hänt ? nja de hade dunsat ner i marken kanske ... sen beror de väl på hur omgivningen ser ut och hur bra du är på att köra bil samt hur mycket tur då har

nära döden är väl när man väl ligger på åkern wink

KHRacing
26 juli 2012
Du hade snurrat utav bara helvete, rent sagt & det hade mest varit tur om du hållt dig på vägen,

men jag fattar inte varför du vill veta vad som hänt i högre fart.... för då får du fan testa själv.
jag har fått framhjulspunka i 200.... det var inge kul..... men höll mig på vägen iaf.

det intressanta med din bärarm är att den gått av på båda sidorna.. alltså måste den ha fått en smäll eller liknande innan tror jag.

Edit: tonvis med stavfel cool
Senast redigerat av KHRacing (26 juli 2012)

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
26 juli 2012
KHRacing skrev:
Du hade snurrat utav bara helvete, rent sagt & det hade n´mest varit tur om du hållt dig på vägen,

men jag fattar inte varför du viull veta vad som hänt i hägre fart.... för då får du fan testa själv.

jag har frått framhjulspunka i 200.... det var inge kul..... men höll mig på vägen iaf.

det intressanta med din bärarm är att den gått av på båda sidorna.. alltså måste den ha fått en smäll eller liknande inann

tappade ett bakhjul med bmwn i 200 tongue de flög långt som SATAN big_smile haha dock ingen skada på bilen utom bromsskivan då ! bmw vet hur man bygger bilar

Mek
78 Inlägg
29 juli 2012
Förmodligen så har du fått en spricka i länkarmen, antingen av ett slag mot något eller så har dina bussningarna varit dåliga och därmed påfrestat länkarmen tills den sprack.

Vanligt skulle jag knappast påstå att det är men bilen är ju 14år så den borde ju börja bli lite sliten.

Audi A4 B7 tdi Quattro

Kokar ris
923 Inlägg
29 juli 2012
spruckit vid svetsfogen? svårt o se på bilden

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

71 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
Nä det finns ingen svetsfog där. Det är ca 30mm ifrån bult hålet ute vid hjulet.

cenoxide skrev:
spruckit vid svetsfogen? svårt o se på bilden

Sök