Tjena!
Som rubriken lyder så håller jag på att trimma min 940 turbo. Har än sålänge bara skaffat öppet luftfilter, 3tum från turbon och höjt laddet. Men nu har axeln i turbon gått av så tänkte att jag kan passa på att byta upp mig till en 15g.
Har läst runt och finns ju hur många som helst som säger att den e bolt-on och får det att verka att den är i princip lika lätt att sätta dit som en original. Skulle va grymt om nån kunde gå in på hur det faktiskt är att byta upp sig till en 15g, hur man vrider den, tar bort piggen, passar allt med olja och vatten RAKT på?
Tänkte också kolla vad ni anser att man mer ska passa på att byta för att inte tråka ut turbon, alltså en bra hållbar setup som passar turbon och allt annat i motorn. sökt runt lite och en 3tums lmm och nya spridare verkar vara hyffsat nödvändigt, kanske en ställbar btr också? vilka spridare är passande? gröna R spridare kännslite overkill.
Sen har jag hört att T-kammen som sitter i är jävligt trött, skulle det funka bra med en A-kam?
Då var det bara elektroniken kvar, vad anser ni passa bäst till ovanstående setup? Något specielt chip, eller en mappning?
Hoppas på många konstruktiva svar och få "sök förfan"-hat meddelande!
Tack på förhand!
TobiasAndersen