2766
Sök

machete-civilare

1 079 Inlägg
12 mars 2007
Förresten vad gäller civilare måste dom ha uniform på sig i civilbilen med?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

250 Inlägg
12 mars 2007
ryttersson skrev:
JeyKay skrev:
haha! hör å häpna, igår natt hände nått konstigt. jag min bror och en polare var ute å åkte me bilen, vi var på väg in till stan på E18. de var ganska tomt på vägen men en bil hann upp oss bakom och började blinka konstigt med helljusen. sen körde bilen om och inge mer med det, förövrigt en audi a6.. ett tag senare kom samma bil bakom oss och fortsatt blinka och körde med blå saftblandare och blinkade höger mot vägkanten.

fan tänkte vi, var det en civilare(svart bil). nja vette fan för när de körde om bettede de sej väldigt konstigt och när de låg jämsides såg vi att det var en mörkhyad man som körde och en väääldigt biffig kille i skinnväst som satt brevid. han visade upp sin väst som jag tyckte det stog hells angels på eller liknande, därefter veva han ner rutan hoppa halvvägs ur bilen och vifta med en ca 3 decimeter lång machetekniv:P gissa om vi blev skrajja!! strax efter detta ställde dom sej tvärs över vägen och var på väg ut ur bilen. vi smet förbi dom och en mindre biljakt ägde rum.. vi lyckades lura av dom senare på motorvägen genom att svänga av på en avfart i sista sekund, å då var de bara plattan i mattan som gällde och ett samtal till polisen...

akta er för såna som leker civilsnutar, dom skulle troligtvis sno bilen av oss!!!

Där gott folk har ni anledningen till att trimma bilen ;-)

Hehe ja, man ska inte ha några problem att åka ifrån sånna nötter om det behövs ;D

------------------------------------------------------

1 268 Inlägg
12 mars 2007
ruhler skrev:
Förresten vad gäller civilare måste dom ha uniform på sig i civilbilen med?

ptja skulle inte tro det då räknas dom ju inte som civilare tongue

och jag tror dock inte dom är så korkade att dom klär ut sig till en HA

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
AntonRacing skrev:
skiiit, vart på e18 hände de? var de bid råbys rastplats innan v-ås Ir var de i hallsta?

det hela ägde rum mellan råby rastplats och erikslund, vi tog av från e18 där och därefter fortsatte vi upp på e18 mot hallsta igen å gjorde undanmanöver vid sista avfarten efter erikslund, skälby eller va de heter... efter de ringde vi polisen å förklara att vi jagades med bil av två män med kniv..

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

88 Inlägg
12 mars 2007
JeyKay skrev:
AntonRacing skrev:
skiiit, vart på e18 hände de? var de bid råbys rastplats innan v-ås Ir var de i hallsta?

det hela ägde rum mellan råby rastplats och erikslund, vi tog av från e18 där och därefter fortsatte vi upp på e18 mot hallsta igen å gjorde undanmanöver vid sista avfarten efter erikslund, skälby eller va de heter... efter de ringde vi polisen å förklara att vi jagades med bil av två män med kniv..

Vad sa polisen då?

Hur långt är ett snöre?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 mars 2007
Vad hade dom för Audi A6 då?
Man borde ju kunna dra ifrån dom med en otrimmad bil som klarar sig rätt bra i vanliga fall... smile
Senast redigerat av Irmscher Vectra (12 mars 2007)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
anton_900 skrev:
JeyKay skrev:
AntonRacing skrev:

Vad sa polisen då?

polisen frågade mest om vart dom åkte sen, hur många dom va å sånt som de brukar fråga..

Irmscher Vectra skrev:
Vad hade dom för Audi A6 då?
Man borde ju kunna dra ifrån dom med en otrimmad bil som klarar sig rätt bra i vanliga fall... smile

det var en 3,0 06 eller nyare, troligtvis en diesel:P

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

66 Inlägg
12 mars 2007
Jag vet att några som jag känner har gjort ett hembygge till blåljus i grillen på en Audi A3:a här i Nrkpg. Vet dock inte vem det är som äger bilen. Men hur som helst så fattar jag inte ens varför man ska göra det. Dom skulle ju aldrig stanna en bil för att sno den men det är ju illa nog att använda den bara för att komma fram fortare/jävlas med folk.
Senast redigerat av Zhnibben (12 mars 2007)

1 079 Inlägg
13 mars 2007
Jo men efter man läst det här så kommer man ju verkligen se till att vara 100 på att det är polisen innan man stannar, nu kommer man tänka "jaha han har blåljus, det kan jag också bygga", drar han på sirener så tänker man "jaha han har handlat på hobbex", nä riktigt så illa är det nog inte. Men jag kommer helt klart att kolla extra noga om det skulle hända att man får en civilbil som vill stanna en.

Det var väl inte så längesen en ferriari som kraschade efter att en civilare började jaga honom han trodde det var bilkapare.
Senast redigerat av ruhler (13 mars 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sök