4034
Sök

Mercedes E220 CDI -00 Tiptronic låde problem

606 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Hej hoppas jag skriver i rätt tråd

har en merca 220 cdi med tiptronic låda problemet är dock att själva växelspaken går tillbaka för mycket åt höger

det vill säga om jag växlar ner "manuelt(åt vänster) och släpper spaken går den så långt åt höger att den växlar upp automatiskt den vill alltså inte "stanna" i mittenläget där den ska vara...

EN aning svårt att förklara men gör ett försök ändå ifall nån haft liknande problem.

Kan det lagas ska det lagas! :)

606 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
(----o-) så hamnar spaken men den ska vara så här (---0---) riktigt grym förklaring big_smile

Forummoderator
18 044 Inlägg
11 augusti 2012
jottosson skrev:
(----o-) så hamnar spaken men den ska vara så här (---0---) riktigt grym förklaring big_smile

Jag fattar iaf...
Om allt fungerar så känns det ju som slapp returfjäder eller slitet länkage. Lyft på växelkulissen och titta. Man kanske kommer åt att speja lite 5-56 eller så? Får ju börja med det enklaste...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

606 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
big_smile kung vet inte hur mycke jag vågar vara där och pilla själv :o utan att förstöra något.

tänkte också att de skulle vara nån fjäder. får väll åka in på merca på måndag annars å höra

606 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
kommer inte åt att se hur det ser ut under där... plockade isär det jag kunde men det räckte tydligen inte.. yikes kommer en video av "felet" strax

606 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare

Sök