3305
Sök

T3 turbo på ett T4 grenrör?

18 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
#1
Tjena!
Jag har en turbo liggandes hemma som det är T3 fläns på och har hittat ett grenrör jag tänk köpa men det är T4 fläns på grenröret. Har hittat adapter ( http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur … apter.html ) men den är till för T4 turbo på ett T3 grenrör? går det bara vända på denna fläns i mitt fall eller kommer det bli något krångel så inte turbon lirar med grenröret eller något i den stilen?

Tack på förhand.

1 105 Inlägg
13 augusti 2012
#2
Kommer att köra liknande dock från t3 -> t4. Kan inte förstå varför det skulle bli nå sämre med en sån adapter om du inte kör splitpuls dvs. Kommer även svetsa på en 1/8" mutter på adaptern för en EGT-sensor.
Senast redigerat av Johan_e2 (13 augusti 2012)

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

18 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
#3
Johan_e2 skrev:
Kommer att köra liknande dock från t3 -> t4. Kan inte förstå varför det skulle bli nå sämre med en sån adapter om du inte kör splitpuls dvs. Kommer även svetsa på en 1/8" mutter på adaptern för en EGT-sensor.

det är "Pulssplit hela Vägen till turboflänsen" på det grenröret...

179 Inlägg
13 augusti 2012
#4
Tänk bara på att den hamnar en bit högre, är det tajt redan utan adaptern så kan de bli omöjligt / smält huvlack om du kör med den..

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

18 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
#5
phille18 skrev:
Tänk bara på att den hamnar en bit högre, är det tajt redan utan adaptern så kan de bli omöjligt / smält huvlack om du kör med den..

Det är inget problem smile men bara det inte blir nåt skumt genom att vända på denna flänsen med tanke på att det finns inga adaptrar som är T4 -> T3 utan alla är ju T3 -> T4.. hmm

1 105 Inlägg
13 augusti 2012
#6
coolstorybro skrev:
phille18 skrev:
Tänk bara på att den hamnar en bit högre, är det tajt redan utan adaptern så kan de bli omöjligt / smält huvlack om du kör med den..

Det är inget problem smile men bara det inte blir nåt skumt genom att vända på denna flänsen med tanke på att det finns inga adaptrar som är T4 -> T3 utan alla är ju T3 -> T4.. hmm

Passar den åt ena hållet så ska den passa åt andra hållet med. Men som phille18 skrev, tänk på hur pass nära den hamnar huven

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

18 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
#7
Johan_e2 skrev:
coolstorybro skrev:
phille18 skrev:
Tänk bara på att den hamnar en bit högre, är det tajt redan utan adaptern så kan de bli omöjligt / smält huvlack om du kör med den..

Det är inget problem smile men bara det inte blir nåt skumt genom att vända på denna flänsen med tanke på att det finns inga adaptrar som är T4 -> T3 utan alla är ju T3 -> T4.. hmm

Passar den åt ena hållet så ska den passa åt andra hållet med. Men som phille18 skrev, tänk på hur pass nära den hamnar huven

Okej, men det du sa om pulssplitt då? det är pulssplitt grenrör men turbon är singel-entry

179 Inlägg
13 augusti 2012
#8
Det går bra men du förlorar pulssplitt effekten vilket ändå är skitsamma för din del eftersom din turbo är single entry.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

18 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
#9
phille18 skrev:
Det går bra men du förlorar pulssplitt effekten vilket ändå är skitsamma för din del eftersom din turbo är single entry.

okok smile då är det lugna puckar igen tongue tack för svaren


Sök