2910
Sök

Problem med volvo 940 gl , rycker och går knappt o köra?!?

5 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Tja. Har problem med min volvo 940 gl lambda lampan lyser , den har ojämn tomgång och väldigt låg. Går och köra några meter sen börjar den rycka . gasar fullt på ettan men de händer ändå inge tills slut lägger den av . felkoder 2.3.2 och 1.1.3 .. ibland går den bra på höga varv . över 2000 . Blöddrar o puffar gör den också.
ska jag byta lambdan?

Forummoderator
18 041 Inlägg
18 januari 2011
mackeeh skrev:
Tja. Har problem med min volvo 940 gl lambda lampan lyser , den har ojämn tomgång och väldigt låg. Går och köra några meter sen börjar den rycka . gasar fullt på ettan men de händer ändå inge tills slut lägger den av . felkoder 2.3.2 och 1.1.3 .. ibland går den bra på höga varv . över 2000 . Blöddrar o puffar gör den också.
ska jag byta lambdan?

Felkoder: Insprutningsventil fel, Lambda fel. kan oxå vara bränsletillförsel. Bägge 2. Vad har du för maskin?
Senast redigerat av Dieselsmurfen (18 januari 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 558 Inlägg
18 januari 2011
ja gissar att de e fel  bränsle tryck ..bränsle trycks regulatorn  tro ja den heter ....morsan hade samma fel ppå sin 945a gick lika som du säger ... hon hade 15bar i soppa tryck ......

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

5 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
b230fb .. hur ordnar ja de då? bytt lmm och givaren som sitter bakom motorn mot kupen .

1 316 Inlägg
19 januari 2011
kolla kontakten till spridarmotståndet, sitter på vänster innerskärm Typ brevid tändmodulen, kan ärja i kontakten

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

5 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
tack för hjälpen smile

8 Inlägg
15 augusti 2012
Har likadant fel med min, ibland börjar lambdan lysa och han går ojämnt och knappt någon gasrespons, kollar lambdan, mätt och även dragit ur kontakten till lambdan när han går "som han ska" men inget verkar hjälpa. har även nollat systemet med att dra ur ettans säkring, då går han ett tag men börjar efter några mil igen. Någon som vet vad det kan bero på?

Sök