3159
Sök

Importfråga

Tedor
18 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Jag är på gång att köpa en bil som kommer från England men som varit i sverige i över ett år utan att ursprungskontroll är gjord, kommer de bli svårt att få gjort ursprungskontroll samt få den reggad å besiktad?

Har hört att de ska bli nästan omöjligt att få den reggad å besiktad när den vart i sverige i mer än ett år.

Nån som gjort nåt liknande själv eller någon som vet hur de ligger till?

Ligger tråden fel kan ju nån snäll moderator flytta den. Tack

MVH Fredirk

229 Inlägg
18 augusti 2012
Ring o fråga bilprovningen eller vem fan det nu är som reggar bilar i sverige...

Ja du kan säkert få ett rätt så rätt svar på internet men vill du va 100% säker ringer du o frågar.
Senast redigerat av Frallam (18 augusti 2012)

178 Inlägg
18 augusti 2012
Ring Transportstyrelsen o fråga för säkert svar men generellt borde det väl inte vara ngt problem så länge som du har alla papper, kvitton etc sedan den vart såld och utreggad från England tills den hamnade i din ägo.

Syftet är ju att kolla så den inte är stulen od så det tar kanske lite längre tid än ngt nyimporterat men det kan ju finnas många skäl till att man inte reggar in en bil omgående så det låter skumt att det skulle finnas ngn slags tidsram eller att det skulle bli svårare med tiden, så länge man har alla papper i ordning.

Regga o bes kan du ju göra så fort kontrollen är gjord och det lär inte ha ngn betydelse hur länge bilen varit oreggad så länge den uppfyller alla tekniska krav och du har alla nödvändiga papper.

Men igen, ring transp.styrelsen o bekräfta innan du köper ngt.

Tedor
18 augusti 2012
Trådstartare
Den avdelningen på transportstyrelsen jobbar inte på helger. Jag fattar de själv att jag får rätt svar där, sen om de finns nån tidsram finns de säkert nån som gått runt den osv, de va mest därför jag ställde denna fråga...

Sök