2633
Sök

S60 T5 ljud i hytten + SRS Airbag

35 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Jo har inhandlat en S60 T5 -01 som gått ca 15000mil, vid provkörning testades aldrig acn.
Nu när jag startar acn börjar ett svagt tjutande ljud kan det vara någon som är påväg att gå sönder?
Sen en sak till nu efter 2 dagars körning står det SRS Airbag, omgående service. Är den trasig eller kanske någon kabel som klämts, då det kom plötsligt?

Om någon vet vad problemet är och har en lösning, att skriva utförligt hur det kan fixas då jag inte är så kunnig eller om jag bör lämna in den på service!

Såg nu att jag la upp den på helt fel ställe, flytta den tack!
Senast redigerat av Meggman (17 augusti 2012)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
18 augusti 2012
Att ACn låter lite är helt normalt. Ett något skrapande/vinande ljud är inte ovanligt. Blir det högre med tiden så bör du dock kolla upp det då det kan vara magnetkopplingen som är på väg att ge upp.

Testa att nollställa SRS-lampan och se om det kommer tillbaka.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

35 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
Tack!

Var ute en längre sväng idag och märkte att ACn blåser inte ut mycket kall luft, utan blev väldigt kvavt och fuktig luft. Ska testa det där med nollställa! Kommer med update!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
18 augusti 2012
Om ACn inte kyler bra så har du troligen dåligt med kylmedium i systemet. Då kan den slå på/av ofta (cykla). Det låter som att den jobbar fast det kyler ingenting.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

3 860 Inlägg
19 augusti 2012
.. och funkar det inte att nolla SRS lampan så hade jag åkte med den till volvo så dom kan läsa ut vad som strular med den.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök