hej.... va o tvättade min bil, mb 320 cdi , nu startar den inte. startmotorn slår inte till , men batteriet är OK all el funkar. tacksam för tips på vad de kan vara för problem ??
Senast redigerat av Dieselsmurfen (11 augusti 2012)
okej.. låter ju sådär....hände kl. 8 i morse , va o provade nu men inget hände.... testar väl i morgon oxå. till saken hör ju.... att plastskyddet under motorn saknas , inte så bra kanske.....blir handtvätt i fortsättningen. vad e de för "Box" du pratar om ??......
hejsan har liknande fel men min funkade dagen förre sen på morgonen så bara klickar det kan man koda om nyckeln eller är det startspärren som slagit in hur kommer man förbi detta
hejsan har liknande fel men min funkade dagen förre sen på morgonen så bara klickar det kan man koda om nyckeln eller är det startspärren som slagit in hur kommer man förbi detta
Bilar vars startspärr har gått i brukar oftast gå i en till två sekunder innan dem stannar igen. Blinkar det rött eller grönt vid backspegeln när du öppnar bilen
hej har nu fått tillfälle och kolla den blinkar rött vid bakspegelen vart sitter relät för startspärren kan det vara något som hakat upp sig eventuelt centralåset eller smuts i nyckel hålet?