2923
Sök

Mb 320 cdi, startar inte efter tvätt. Startmotor slår ej till.

3 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
hej....
va o tvättade min bil, mb 320 cdi , nu startar den inte. startmotorn slår inte till , men batteriet är OK all el funkar.
tacksam för tips på vad de kan vara för problem ??
Senast redigerat av Dieselsmurfen (11 augusti 2012)

2fast4you
371 Inlägg
11 augusti 2012
nyckeln?

haru kört fast eller

785 Inlägg
11 augusti 2012
Har du kört med undertvätt?

Förmodligen har du fått in fukt på något ställe där det inte ska vara.

Har du tur startar den när den stått ett tag, har du otur har du bränt en box.

Its not the fart that kills, its the smell...

3 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
okej.. låter ju sådär....hände kl. 8 i morse , va o provade nu men inget hände.... testar väl i morgon oxå.
till saken hör ju.... att plastskyddet under motorn saknas , inte så bra kanske.....blir handtvätt i fortsättningen.
vad e de för "Box" du pratar om ??......

2fast4you
371 Inlägg
11 augusti 2012
har du provat med en annan nyckel?

haru kört fast eller

3 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
jamen.. har provat med annan nyckel ,,

25 Inlägg
13 augusti 2012
hejsan har liknande fel men min funkade dagen förre sen på morgonen så bara klickar det kan man koda om nyckeln eller är det startspärren som slagit in hur kommer man förbi detta

2 403 Inlägg
13 augusti 2012
master78 skrev:
hejsan har liknande fel men min funkade dagen förre sen på morgonen så bara klickar det kan man koda om nyckeln eller är det startspärren som slagit in hur kommer man förbi detta

Bilar vars startspärr har gått i brukar oftast gå i en till två sekunder innan dem stannar igen. Blinkar det rött eller grönt vid backspegeln när du öppnar bilen

25 Inlägg
13 augusti 2012
nej denna bara klickar det när man försöker få igång den har inte kollat det står i ett garage nu vad betyder det om det är grönt eller rött då?

2 403 Inlägg
13 augusti 2012
master78 skrev:
nej denna bara klickar det när man försöker få igång den har inte kollat det står i ett garage nu vad betyder det om det är grönt eller rött då?

När man låser upp bilen så ska det blinka grönt vid backspegeln, om det blinkar rött istället så är startspärren inte lycklig tongue

25 Inlägg
13 augusti 2012
men hur tar man sig förbi detta då kan man bara byta tändlås eller kan man koda om nyckeln i bilen står det något om det i instruktionsboken förslag

25 Inlägg
13 augusti 2012
master78 skrev:
men hur tar man sig förbi detta då kan man bara byta tändlås eller kan man koda om nyckeln i bilen står det något om det i instruktionsboken förslag

min är dock en 220 cdi 2001 är det någon skilnad

785 Inlägg
14 augusti 2012
Klickar den i startmotorn? Låter som spänningsfall då.
Prova med kablar.

Its not the fart that kills, its the smell...

25 Inlägg
19 augusti 2012
hej har nu fått tillfälle och kolla den blinkar rött vid bakspegelen vart sitter relät för startspärren kan det vara något som hakat upp sig eventuelt centralåset eller smuts i nyckel hålet?

Sök