13 augusti 2012
Trådstartare
Har en Volvo v40-00 Blackline II och har haft isär fjäderbenen i fram och i mellan fjäderbenslagringarna så ligger det ett "litet" glidlager som helt enkelt gör att den nedre tallriken kan röra sig fritt...det lilla lagret har försvunnit på ena sidan så måste få tag på ett nytt...har varit inne på VOLVO och kollat på deras sprängskisser (både fas1 och fas2) det jag har ser ut att vara en fas 2a men det lilla lagret finns inte med på deras sprängskisser och dom har tatt hem allt som ligger mellan tallrikarna enligt skisserna med lagret verkar inte finnas.har även tatt med mig tallrikarna till volvo och dom ser att det är volvos men dom står rätt lamslagna ut. nån som har hört talas om detta tidigare och vet vart man kan köpa lagret?
P.S har hört att det finns ett fåtal bilar som volvo har gjort lite småändringar på som inte finns registrerat i deras databasar (sprängskisser) och min bil kan vara av den "modellen" och detta kan vara en sån "ändring" så hur får jag så tag påt? för dom verkar vara rätt fråganade på volvo.
P.S 2 jag är medveten om att jag har Fas "1,5" en blandning mellan fas 1 delar och fas 2 delar.
Tacksam för snabba svar
http://www.vparts.se/media/catalog/prod … e_5715.jpgPratar om glidlagret som ska ligga runt hålet på bilden...
Senast redigerat av Sahl90 (13 augusti 2012)