3509
Sök

Volvo v40 -00 Blackline 2 Glidlager mellan fjäderbenslagringen

23 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Har en Volvo v40-00 Blackline II och har haft isär fjäderbenen i fram och i mellan fjäderbenslagringarna så ligger det ett "litet" glidlager som helt enkelt gör att den nedre tallriken kan röra sig fritt...det lilla lagret har försvunnit på ena sidan så måste få tag på ett nytt...har varit inne på VOLVO och kollat på deras sprängskisser (både fas1 och fas2) det jag har ser ut att vara en fas 2a men det lilla lagret finns inte med på deras sprängskisser och dom har tatt hem allt som ligger mellan tallrikarna enligt skisserna med lagret verkar inte finnas.har även tatt med mig tallrikarna till volvo och dom ser att det är volvos men dom står rätt lamslagna ut. nån som har hört talas om detta tidigare och vet vart man kan köpa lagret?

P.S har hört att det finns ett fåtal bilar som volvo har gjort lite småändringar på som inte finns registrerat i deras databasar (sprängskisser) och min bil kan vara av den "modellen" och detta kan vara en sån "ändring" så hur får jag så tag påt? för dom verkar vara rätt fråganade på volvo.

P.S 2 jag är medveten om att jag har Fas "1,5" en blandning mellan fas 1 delar och fas 2 delar.

Tacksam för snabba svar

http://www.vparts.se/media/catalog/prod … e_5715.jpg

Pratar om glidlagret som ska ligga runt hålet på bilden...
Senast redigerat av Sahl90 (13 augusti 2012)

23 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare

ne det va den volvo beställde hem till mig men det va fel.

Hitta den däremot på

http://bds.se/bds/bildelar-lidkoping/open_autobas

Du får dock ange artnr 40-305399 för att se vilken jag menar smile

23 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
Diio skrev:
gött att du hitta den! smile

Jodu men fattar inte hur värdelösa dom e inne på volvo om dom inte klarar få fram en originaldel till deras egna bilar...7 grejer beställde dom hem till mig sammanlagt och dom sa att nu e det rätt varje gång och det stämde aldrig (trots att jag hade med mig lagret och visa dom det samt tallrikarna som ligger över och under" så fick ju ta tag i det hela själv å börja leta smile

570 Inlägg
21 augusti 2012
ja sjukt dåligt! vet själv annars när man ska ha små clips eller dyligt .. kan vara inne hos dom i någon timme innan dom hittar rätt och sen kostar clipsen ca 20 kr st!

fint att man samlade på sig massa clips på skroten sist hehe

23 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Diio skrev:
ja sjukt dåligt! vet själv annars när man ska ha små clips eller dyligt .. kan vara inne hos dom i någon timme innan dom hittar rätt och sen kostar clipsen ca 20 kr st!

fint att man samlade på sig massa clips på skroten sist hehe

Skoja inte köpte 32 clips från volvo...det misstaget gör jag inte om då det gick på över 900:- varav 2 av dom kostade 40kr/st -.- så för min del kommer jag aldrig köpa så mycket som en skruv där igen om det inte e sista utvägen...

Sök