4312
Sök

Avgaskrav gällande importbilar?

908 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Ja hur är det med avgaskrav på importbilar? smile vad jag förstått är det annorlunda jämfört mot de svensk sålda?
Har en italien import och skulle vilja bygga om avgassystemet lite. Men vill inte åka dit på någon reg besiktning för att den låter för högt eller liknande.. Någon som VET?

2 419 Inlägg
30 augusti 2012
nääää samma krav sålänge den är svenskreggad osv!! är det en gammal jävel är det ju anat! har du diesel så spelar det ju knappt nån roll!

Lastbilschaufför
257 Inlägg
30 augusti 2012
Min har inte så strikta avgaskrav tongue

"Fabrikat: AUDI S6 AVANT

Tillägginformation

Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE
SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR
AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION."

Four Rings To Rule Them All

908 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
Tog och ringde till sbp. Enligt han jag pratade med är reglerna samma, med vissa små undantag.
puss

Handledare
1 481 Inlägg
31 augusti 2012
Danne_nkpg skrev:

Tillägginformation

Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

Det betyder bara att din bil inte omfattas av den obligatoriska avgasgarantin som tillverkaren ska stå för.
På bilar sålda i Sverige så är det en 5-årig/8000mil garanti på allt som har med avgasreningen att göra.
Går något sönder på en importbil får man betala själv.

Fri fart för ett fritt folk!
14 373 Inlägg
31 augusti 2012
Danne_nkpg skrev:

Tillägginformation

har inget med avgaskraven att göra så där står det på alla importbilar

enda det säger är att biltillverkaren har inget ansvar att se till att avgasreningen fungerar utan att det är ägarens ansvar.

isverige har dom krav på att biltillverkaren tar ansvaret ett antal år när bilen är ny för att avgasreningen fungerar felfritt

Kör fort så hinner inget hända...

Sök