2155
Sök

Honda cr 250 får ingen gnista

27 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Hej som rubriken lyder så tänder inte min cross, har testat med nya stift testat en annan tändspole, annan tändkabel +tändhatt. men likt förbannat får jag ingen gnista,hände nångång då och då att jag fick gnista då testade jag kicka igång den och den funkade fast blödrade presis som de satt nått i förgasaren och så dog den så kom de ingnen gnista längre. sen kunde man vänta typ 1 timma och sen gjorde den samma grej, fast nu är den helt död, Nån som har en arning vad de kan vara för fel? Mycket tacksam för svar!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 augusti 2012
Låter som CDI boxen, brukar kunna uppföra sig så då.
Inga garantier dock.
Ohmvärden på tändplatta och picukup borde inte vara några problem att Googla fram.
Mät sedan och kolla vad du har för värden på din innan du springer och köper en CDI för den kostar nog ett par kronor.
Senast redigerat av Busgrabb (28 augusti 2012)

Autotech

888 Inlägg
28 augusti 2012
Årsmodell? kolla dödarknappen eller sladdarna till den. Plocka även av tändspolen och rengör ytorna som ligger emot ramen, brukar rosta. Skruva av tändhatten och klipp av en liten bit kan hända att kablarna har ärgat där i.
Senast redigerat av HenkeTIC (28 augusti 2012)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 augusti 2012
Det finns garanterat en verkstadshandbok med alla mätvärden. Frågan är bara om den går att ladda ner...
Det kan ju vara primärspolen, pick-up, CDI, kabelbrott osv så specifika värden gör saken fan så mycket lättare.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

27 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
De är en 94a. Kollar kabelbrott,kontakt mellan grejer, funderar om de är Cdi boxen. Men den är ju inte gratis presis!sad

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 augusti 2012
Utan värden blir det svårt att mäta helt 100% tyvärr. Har du googlat efter mätvärden?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

888 Inlägg
30 augusti 2012
Är du säker på att det är en 94 så kan jag ordna delar, lägg gärna upp en bild.

Kolla först alla punktera jag skrev speciellt dödaren och tändspolen(lossa dom två skruvarna och rengör även ramen där spolen ligger an).

Jag har alla verkstadshandböcker du behöver på datorn. Ge mig din mail så ska jag skicka över allt på tändning.

27 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Har googlat runt lite på värden men hittar inget speciellt, jodå är ganska säker på att de är en 94a smile dödarn har ja kollat kablarna och kontak. rengjort nästan allting. pmar mail! smile

27 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
vad är de för delar du kan fixa? smile

888 Inlägg
30 augusti 2012
Har skickat det nu, kan istort sett fixa allt:) har stort kontaktnät speciellt på Honda med stålram. Äger oxå själv en 93 cr250 och en crf450 -07.

27 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
Tack så mycket, ska mäta lite och så men om jag nu kommer fram till att de är cdi boxen kan du fixa en sån?smile

Sök