2529
Sök

Volvo 740 sänkning

Large Cap
1 816 Inlägg
7 februari 2011
jottosson skrev:
Westergren skrev:
http://www.garaget.org/video/40b9u8aui06d

Filmade när min 745a fick tre varv kapade runt om. Den var inte så farligt stötig, fick bara ta de lite lugnare över farthinder osv.

näfyfan va tråkigt att ha den så låg iaf en 740 ^^

Haha ja, så blir det med tre varv. Visst, lågprofilen på 15" gjorde en del också..
Kapa två/två½ varv runt om så blir det bra ska du se.

679 Inlägg
7 februari 2011
AirOne skrev:
Bompeman skrev:
AirOne skrev:
Det finns en sänkningssats på Vparts.se, för 1490 kronor. Fyra nya fjädrar som sänker 40mm. Känns det inte..."seriösare" att gå på ett sådant set i stället?

Varför inte då kapa 2 varv fram och 1,5 bak så får du ungefär 40 mm sänkning?, Kostar ju i princip bara en kap skiva jämfört med en sänkningsats.

Jajo. Gör så du, men jag föredrar hela, fina fjädrar framför gamla, slitna fjädrar som sedan blivit avkapade av en gasglad tonåring..roll
Inget illa menat dock. Hoppas du förstår vad jag menar.

Går man i skola och har i princip ett studiebidrag att leva på så föredrar man den billiga vägen, Och känns meningslöst att köpa en sänkningsats till en gammal volvo när man kan sänka billigt själv smile , Självfallet förstår jag hur du menar!

Mvh

Forummoderator
26 341 Inlägg
7 februari 2011
Bompeman skrev:
AirOne skrev:
Bompeman skrev:

Varför inte då kapa 2 varv fram och 1,5 bak så får du ungefär 40 mm sänkning?, Kostar ju i princip bara en kap skiva jämfört med en sänkningsats.

Jajo. Gör så du, men jag föredrar hela, fina fjädrar framför gamla, slitna fjädrar som sedan blivit avkapade av en gasglad tonåring..roll

Går man i skola och har i princip ett studiebidrag att leva på så föredrar man den billiga vägen, Och känns meningslöst att köpa en sänkningsats till en gammal volvo när man kan sänka billigt själv smile , Självfallet förstår jag hur du menar!

Mvh

Själv hade jag förmodligen råd när jag gick i skola att skaffa bil, men skaffade det inte förrän jag hade ett jobb och någorlunda säker inkomst. Föredrar det säkra före det osäkra, både vad det gäller ekonomin och vad det gäller delar till bilen.
Har man det så fattigt som du säger, så har man nog inte råd med bil egentligen. Inget illa menat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

679 Inlägg
7 februari 2011
AirOne skrev:
Bompeman skrev:
AirOne skrev:

Mvh

Själv hade jag förmodligen råd när jag gick i skola att skaffa bil, men skaffade det inte förrän jag hade ett jobb och någorlunda säker inkomst. Föredrar det säkra före det osäkra, både vad det gäller ekonomin och vad det gäller delar till bilen.
Har man det så fattigt som du säger, så har man nog inte råd med bil egentligen. Inget illa menat.

jag har råd med försäkring,skatt,bensin,mat,kläder är jag fattig då?, jag menar det att kan man sänka en bil billigt så gör man det, än att köpa en "sänkningsats" för ca 1400 kr när man kan kapa fjädrarna och det funkar utmärkt, vem fan kostar på en gammal 740 en sänkningsats när man kan sänka den gratis ? Går man i skolan föredrar man den billiga vägen
Senast redigerat av Bompeman (7 februari 2011)

347 Inlägg
7 februari 2011
Kan man klippa ett snöre på mer än ett ställe?

Forummoderator
26 341 Inlägg
7 februari 2011
Bompeman skrev:
AirOne skrev:
Bompeman skrev:

Mvh

jag har råd med försäkring,skatt,bensin,mat,kläder är jag fattig då?, jag menar det att kan man sänka en bil billigt så gör man det, än att köpa en "sänkningsats" för ca 1400 kr när man kan kapa fjädrarna och det funkar utmärkt, vem fan kostar på en gammal 740 en sänkningsats när man kan sänka den gratis ? Går man i skolan föredrar man den billiga vägen

Allt handlar om prioritering. Du kanske inte tycker det är så stor skillnad mellan kapade fjädrar, och riktiga sänkningssatser, men det är ju lite att tumma på säkerheten också. Men. Whatever that floats your boat, tror jag det finns ett ordspråk som säger.

Lycka till, till trådskaparen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

59 Inlägg
7 februari 2011
Kapa 4 varv fram och 5 bak och kapa bort ett hack på genomslagsgummina i frammen så har du stuk kan ja lova wink Har så på min 745 me 17" DTM fälgar haha big_smile

679 Inlägg
7 februari 2011
AirOne skrev:
Bompeman skrev:
AirOne skrev:

Allt handlar om prioritering. Du kanske inte tycker det är så stor skillnad mellan kapade fjädrar, och riktiga sänkningssatser, men det är ju lite att tumma på säkerheten också. Men. Whatever that floats your boat, tror jag det finns ett ordspråk som säger.

Lycka till, till trådskaparen smile

Precis!, Då jag kör kapat på dom flesta bilar jag har haft sätter jag alltid dit fjädern, en del brukar skippa det och det kan få tråkiga följder, Lycka till med sänkning trådskaparen!

Mvh

606 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
tackar tackar får se hur mycke jag kapar dom kanske börjar med 2 fram 1.5 bak och sen sänker mer om ja tyck de behövs :p

Kan det lagas ska det lagas! :)

213 Inlägg
19 april 2011
https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145240/145240-4161b2ce349a9dcefb95075621d302bf.jpg
2 varv kapade jag nydligen vart lagom och ser skit bra ut tycker jag smile

Titta gärna in mitt projekt BMW 520 E34 M50B25 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269823

1 830 Inlägg
5 september 2012
Hitta denna tråd via google, skulle gärna vilja se resultatet då jag själv skaffa sänkningssats till bilen så blir att byta inom kort (40mm)

213 Inlägg
6 september 2012
2 varv så lägger sig skärmkanterna ungefär i samma höjd som däcken, sänkningsatsen blir ungefär så i fram men lite högre i bak.

Titta gärna in mitt projekt BMW 520 E34 M50B25 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269823

Sök