3293
Sök

Skall ge två JÄVLIGT bra råd.

154 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Blev bestulen av min R-font på söndags morgon. Ikväll fick vi fast personen som försökte sälja den och denna gången ringde vi polisem för att vara snälla. Ok färgen var unik osv. men jag har alltid tagit bilder på....lyssna nu jävligt noga:
Skavanker och detaljer som gör den unik kontra alla andras. Detta gäller fan allt du har på din bil som är stöldbegärligt. Detta kan underlätta i idemtifieringsprocessen för både dig och allmänheten. Vilken jävla morlaslyna jag är. OBS::Tipss bara big_smile

Sen kommer vi till det lite mer allvarligare ämnet: Saken i egna händer!!

Polisen har inga resurser att leta efter din vingen (med initialer inristade på undersidan). Utan du själv kommer få leta efter den. Ni flesta vet vad en komplett s60R front kostar på volvo eller? Dom ville inte lägga resurser på det även fast jag hade fingeravtryck från dom till 200% säkerthet.
Då började jag slänga ut lite efterlysningar runt om olika forum och vips så fick man reda på att det fanns en person som kanske hade min front. Styrde uppp ett gäng kompisar som låg i bakhåll och åkte in med 2 bilar och blockerade utfarten för säljaren och skickade resten av dom bort till säljaren och brotta ner han och sen ringde polisen som grep han för hälleri. Jo, jag fick tillbaks min front och han förmodligen kommer att ha det lite svårare när han söker sitt nästa jobb då hans chef kommer få veta vad han är för typ av person big_smile

Ibland måste man fixar saker själv om det skall bli ordentligt!!!

Forummoderator
26 363 Inlägg
11 september 2012
Mycket bra jobbat, men vill bara poängtera att fingeravtryck är bara bra att ha om de redan finns i Polisens system, det vill säga att idioterna i fråga redan har varit inne och varit tvungen att släppa ifrån sig avtrycken en gång.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2012
ett bra råd

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök