Skall byta stötdämpare och fjädrar på min Audi, behöver därför demontera fjäderbenet. En ganska enkel historia om nu inte 6-kantshålet i toppen på stötdämparen hade varit helt rundat utav tidigare ägare.
Någon som har något tips på hur detta kan gå att lösa? Har försökt hitta en lösning men finner ingen..
Jag måste väl fortfarande få av muttern längst upp? Annars så släpper den väl inte? Tror väl att fjädertallriken längs upp sitter i spänn mot fjädertornet så att så länge jag inte får av muttern så får jag väl inte väck fjäderbenet/stötdämpare.
Rätta mig om jag har fel, andra gången jag demonterar ett fjäderben och första gången va på en Volvo
Radikal variant är annars att ta fram vinkelslipen och kapa av först fjädern och sen stötdämpar benet.
Har haft funderingar på detta, men ska pröva att fråga brodern om hjälp med att hålla rörtång först!
Smäller till rätt bra när fjädern går av men håll längst ut i kapen så går det bra.
Har fått ett tips utav en polare som involverade att spänna ihop den delen av fjädern man inte kapar i med ståltråd, skulle tydligen lindra rätt mycket.
Men prövar med rörtången först, men det får bli imorgon. Har inget garage och inte kul att stå ute i mörkret att greja med det nu