3329
Sök

Volvo S/V40 2.0T/T4 E85 konvertering

149 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag har länge funderat på det här med ECOFLEXITUNE konvertering. En box du kopplar på spridarna som helt enkelt fixar så att motorn orkar med etanol. Tanken i så fall är bensin på vintern och etanol på sommaren.

Vad tror ni om detta på en 2.0T eller T4? Min motor är rätt fräsch (12k mil) och vill inte direkt riskera ett ras.
Vad är det som gäller efter konvertering? Service efter 100 mil?

Det bästa hade varit om någon som testat på dessa motorer kommenterade och berättade om deras erfarenheter, vi andra fr spekulera smile

Ska man eller ska man inte?

Mvh Mattias Green
Nordiska X40 Klubben

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
13 september 2012
#2
Ska du köra på E85 måste du väl ändå optimera mappen i bilen också... känns jävligt riskabelt annars.

Tror inte det finns några enkla genvägar utan att göra det ordentligt.
Original styrsystem vill nog inte vara med på det.




.
Senast redigerat av premonitioner (13 september 2012)

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
13 september 2012
#3
Service ca 500-1000 mil rekomenderas. Vet ej hur dessa funkar. Bättre o ringa ATM så fixar dem det snabbt ska du se smile Större spridare o sen en multifuelmapp så kommer den gå som en raket smile

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

149 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
#4
Jo det känns ju lite risky att chansa på en sån box. Det får i så fall bli ordentligt gjort hos ATM smile

Mvh Mattias Green
Nordiska X40 Klubben


Sök