3297
Sök

Erfarenheter av Logitech ratt G27?

831 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Sitter och kollar efter ratt till Gran Turismo 5 och har kollat på Logitechs modell G27 som verkar vara den hetaste på marknaden just nu. Är det någon här som äger en G27 och har lust att berätta lite om den? Hur fungerar det med kopplingen t ex? Är det dragläge eller är kopplingspedalen bara något man trycker på lite halvdant? Hur är det med rattutslaget? Lägger man full gas och fullt rattutslag släpper baken?

Ni får gärna bidra med mer, men det är framförallt ovanstående jag är nyfiken på.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 november 2010
Jag har kört en del med G25 - föregångaren.

Riktigt bra känsla. Kopplingen måste tryckas ner vid rätt tillfälle och man måste ge grundgas/släppa koppling någorlunda verkligt för att komma iväg. (Har inte testat så mycket med dragläge då det oftast är vid avåkningar man svär över kopplingen.)

Sen beror väldigt mycket på spelen.

Ratten gör mest att du lättare får kontroll över retursladdar och kan köra 'renare' än du kan med tangentbord eller kontroller - men även där finns det alltid folk som visar motsatsen.

En G25/G27 och GT5 så har du känslan av att köra bil på riktigt. Det är riktigt bra. (Enligt mig.)

831 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Strålande! Tack så jättemycket sirmiro!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
29 november 2010
Jag äger själv G25 och föredrar den före G27.
G25 har både H växel, paddlar och sekvensiell!
G27 har bara H och paddlar.

Sedan är G25 väldigt högljudd vilket G27 inte riktigt är.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

831 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Thunderbird88: Jag är inte riktigt med H växel? Sekvensiell?

535 Inlägg
29 november 2010
CrilleD skrev:
Thunderbird88: Jag är inte riktigt med H växel? Sekvensiell?

Det är en 6 växlad manuell låda med koppling. Använder du den på det viset kör du H växel.

Sekvensiell använder du genom att trycka på en knapp så den låster 3an och 4an. Up och ner så att säga.

831 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Då är jag med. Själv föredrar jag H växel så för mig spelar det ingen roll att inte sekvensiell finns på G27.

831 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Har fortfarande inte köpt någon ratt men blev bra sugen igen när jag i förbifarten på Mediamarkt såg att dom hade en G27 uppe. Googlade lite snabbt och fick upp den officiella ratten för Gran Turismo 5 "Thrustmaster T500". Kollade en jämförelsevideo på Youtube mellan Thrustmaster T500 och den äldre Logitechratten G25. Där tyckte jag G25an verkade ganska hackig och seg i jämförelse mot Thrustmaster T500 som var snabb och mjuk/tyst. Hur står sig G27 mot Thrustmaster T500? Någon som testat och har erfarenheter?

Sök