2921
Sök

V70 stötdämpar problem!

61 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Har idag bytt övre stötdämpar fästet som var trasigt men fick problem med att det är för lite gängor på stötdämparen den ligger löst trots att muttern är dragen i botten. Någon som vet om det ska vara någon gummi bussning eller bricka på undersidan?

8 251 Inlägg
15 september 2012
Antara tt det är fram du menar? Har du bara dragit muttern eller vad man ska kalla det med dem 4 små armarna i botten på gängorna så är det som det ska vara.

61 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
sorry var visst lite otydlig det är bak, Sen så följde det med en bricka till men sitter ingen på andra sidan vilket jag tycker är konstigt. ska väl ändå tillägas att bilen är en -02 oxå.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 september 2012
Kolla så att du verkligen ska använda brickan. Antar att det är den cylinderformade distansen du menar.

Har för mig att jag hade samma dilemma när jag bytte bak på min.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

61 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Ja tror brickan ska användas utan det blir det ännu mera glapp Distansen sitter den på undersidan upp emot fästet? Är den i gummi annars funderar jag på vart den tagit vägen.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 september 2012

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

61 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Ok Tack då är det jag  saknar men hur kan den bara försvinna? Känns som att dom som skruvat bak förut har missat något sad   Blev ett nytt hjullager idag oxå så nu går den tyst o fint igen smile

Sök