3098
Sök

Turbokonvertera b21A

58 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#1
Hej, har i tankarna att turbokonvertera en b21a.

Vad är det stora problemet med det om det nu finns något sådant ?

kan någon förklara det där med kompsänkning och trycktäta förgasaren ?

Tacksam för svar

/ Mattias

Eken :lol:

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 april 2009
#2
De där om att trycktäta förgasaren lämnar ja åt nån mera kunnig, men kompsänkning innebär att du på något sätt får lägre kompression, samt kompressionsförhållande i motorn. Det gör man för att annars så är risken stor för spikningar, och även om de inte uppstår så innebär högre kompression större påfrestningar på motorn.

Men om ja inte missminner mej så sålde volvo ett turbokitt till b21a, och de ska finnas folk här på forumet som har just dessa kit till motorn. Men är inte helt säker på att de var just till b21a kan ha varit nån annan motor med..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

12 Inlägg
17 september 2012
#3
kompsänkning beror på hur mycket du ska ladda. kompsänker du för mycke blir den segare innan laddtryck kommer.

12 Inlägg
17 september 2012
#4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=258236 finns guider överallt hur man trycktätar förgasarna

Fattig student
1 282 Inlägg
17 september 2012
#5
Jag har en Volvo original tryckbox mm för förgasarturbo smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..


Sök