Man behöver ingen launch control i en V70 med Volvo orginal 2.4 T! Kanske varv-stopp eller liknande men ingen launch control.
Launch control är mer än bara varvtal!
oja, på en rejsbil är det behövligt,, jag ska ha det på min men som sagt behövs ju bara på strippen som jag läst tidigare i tråden en fwd med ca 300 hk lönar det sig INTE å ha launch på gatan,, då den spinner nog illa som det är
Man behöver ingen launch control i en V70 med Volvo orginal 2.4 T! Kanske varv-stopp eller liknande men ingen launch control.
Launch control är mer än bara varvtal!
oja, på en rejsbil är det behövligt,, jag ska ha det på min men som sagt behövs ju bara på strippen som jag läst tidigare i tråden en fwd med ca 300 hk lönar det sig INTE å ha launch på gatan,, då den spinner nog illa som det är
Precis det jag försöker säga är att många svenskar tror att launch control bara är något du "slänger på" och så kör du streetrace med ditt Volvo skåp och tar alla. Men sanningen är: DU KOMMER BARA SPINNA!
Senast redigerat av PerfectionR (5 mars 2012)
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
då kanske jag ska förklara vad en launch gör en launch kontroller kan man för det första INTE bara koppla dit utan bilen styrsystem måste vara kompatibelt, ex vems insprut haltech, osv,, en launch ställer om tändningen så det kommer ut oförbänt bränsle in i grenröret så det andtänds där, då får de extra gaserna fart på turbon så den laddar innan man belastar motorn, detta ger då en mkt snabbare respons från startplattan, men detta är inte bara fördelar, då turbo å motor går varmt pga extra värmen som bildas, så rekomenderas detta enbart när det behövs, vid riktiga race meo,
man kan oxå leka med nitro å få ungefär samma effekt,, men betydligt farligare att mixtra med,
då kanske jag ska förklara vad en launch gör en launch kontroller kan man för det första INTE bara koppla dit utan bilen styrsystem måste vara kompatibelt, ex vems insprut haltech, osv,, en launch ställer om tändningen så det kommer ut oförbänt bränsle in i grenröret så det andtänds där, då får de extra gaserna fart på turbon så den laddar innan man belastar motorn, detta ger då en mkt snabbare respons från startplattan, men detta är inte bara fördelar, då turbo å motor går varmt pga extra värmen som bildas, så rekomenderas detta enbart när det behövs, vid riktiga race meo,
man kan oxå leka med nitro å få ungefär samma effekt,, men betydligt farligare att mixtra med,
Kunde inte sagt det bättre själv (eller jo, jag kan förklara lite bättre )
Grym förklaring, mod kan låsa tråden
Senast redigerat av PerfectionR (5 mars 2012)
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Själv har jag eftermarknads sprut och launch med respons inbyggt i styrsystemet. Bygger 0.25bar stillastående på 3500rpm på trekvars gas.. Helt värdelöst då det enbart resulterar i oändliga burnouts.
Tycker alla framhjulsdrivna bilar resulterar i oändliga burnouts.
Åker bakhjulsdrivet med 225 breda slicks...
Övrigt kan jag säga att finns inget bättre sätt att döda katalysatorer och drivlinan än o köra med respons/launch