Var ute ikv och raceade lite med saaben min Det var mörkt ute och jag såg inte brunnslocket förrän jag var 5 meter framför.. hade plattan i mattan och drog rätt över locket.. blev lite sträck i asfalten efter locket.. min fråga är om jag borde vara orolig för lådan? Det är en bmw zf låda mkt förstärkt synkronisering quaife diffad
Drog ett par lugna varv och ett par hårda gaspådrag efter och den växlar som det ska och inga problem än så länge.. inget skrap eller så..
Något jag borde oroa mig för eller bara jag som är nojjig? Såklart ingen höjdare att spinna på brunnslock...
känns som att det är bäst du lämnar in bilen på verkstad så nån får kolla över växellådan, har hört att det sliter på lådan extremt mycke när man spinner på brunnslock jämfört med asfalt i västa fall kan kardanförgasarsnöret göra så kolvuppstötarfjädern hamnar i rörelse och det är inte bra för lådan
jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
mm tvivlar på att den är paj..lådan klarar 1000 häst så att... växlar precis som innan. hade inget högt laddtryck under själva smällen över locket.. torrt ute också.. kanske hade 1 bar...
men om du tvivlar varför gör du då en tråd om det? lyd mitt råd och låt någon kolla upp det där innan du får rost i kardantunneln, för får du det är det lika bra att skrota bilen
jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
Du har inga problem med lådan, du har en 3x så mycket mer än än 965, antar den har 6an på typ 204?, då har du 612 hästar, så aa zf lådan klarar det, vad är det du då ska noja över? att du fick locket upp i lådan? De kan du nog bara se själv tyvärr=/ Men släng upp en bild på hur de ser ut under och ta kort på hur de blev när du gjorde så får du säkert fler svar