3528
Sök

Generatorproblem volvo 740 glt -87 med Bosch larm

449 Inlägg
28 september 2012
#21
Andyy90 skrev:
robert___j skrev:
Andyy90 skrev:

Alltså läs HELA första inlägget så ser du vad vi har gjort istället för att komma med gissningar..

jag har läst hela jävla inlägget.. och har inte sett att du har tillägsjordat generatorn nångång.. här på garaget får man tydligen förklara så att till och med tre åringar förstår... lyser inte laddlampan när du tillägsjordar så byt kol i generator jäveln.. sen kan det vara så att de har pajat nått annat i generatorn så de kanske inte hjälper att bara byta kol och då får du byta hela generatorn.. FÖRSTÅR DU NU???

Asså ditt tröga helvete.. jag har ju redan bytt generator till en som FUNGERAR

det gör den ju inte uppenbarligen eller hur??? det är nog så att vissa inte ska greja med bilar.. läste du jordat skruvmejseln mot plusen,,, bara så du vet så har du otur har du bränt av linningen i generatorn...

Full Fart Spar Tid!!!

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
#22
robert___j skrev:
Andyy90 skrev:
robert___j skrev:

jag har läst hela jävla inlägget.. och har inte sett att du har tillägsjordat generatorn nångång.. här på garaget får man tydligen förklara så att till och med tre åringar förstår... lyser inte laddlampan när du tillägsjordar så byt kol i generator jäveln.. sen kan det vara så att de har pajat nått annat i generatorn så de kanske inte hjälper att bara byta kol och då får du byta hela generatorn.. FÖRSTÅR DU NU???

Asså ditt tröga helvete.. jag har ju redan bytt generator till en som FUNGERAR

det gör den ju inte uppenbarligen eller hur??? det är nog så att vissa inte ska greja med bilar.. läste du jordat skruvmejseln mot plusen,,, bara så du vet så har du otur har du bränt av linningen i generatorn...

Beror helt på hur allvarligt man jordat den och givetvis ska inte alla meka med bilar eller sitta och gissa på forum.. t ex DU. och behöver inte just vara generatorn som är sönder utan kablarna där emellan.. tror själv att felet sitter i instrumentet men har inte pallat ta mig ut till garaget för att hämta ett annat..

~Andy~

449 Inlägg
29 september 2012
#23
är man utbildad bilmekaniker behöver man inte gissa utan då vet man vad som är fel och lyser inte lampan när du tar den mellan d+ och batteripolen är det generatorn eller kolen eller jorden som är fel på.. inte nått kombiinstrument.. tror inte ens man behöver vara mekaniker utan det är nog mest sunt förnuft...din fungerande generator från en annan bil fungerar inte...

Full Fart Spar Tid!!!

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
#24
robert___j skrev:
är man utbildad bilmekaniker behöver man inte gissa utan då vet man vad som är fel och lyser inte lampan när du tar den mellan d+ och batteripolen är det generatorn eller kolen eller jorden som är fel på.. inte nått kombiinstrument.. tror inte ens man behöver vara mekaniker utan det är nog mest sunt förnuft...din fungerande generator från en annan bil fungerar inte...

Okej.. skumt wink Jag satte tillbaka den gamla generatorn på den andra bilen och där funkar den.. med båda kolen.. ska testa sätta dit en extra jord senare idag och se ifall det hjälper

~Andy~

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#25
Idag har vi testat och kollat över allting en extra gång.. vi testade även den gamla generatorn i en annan bil och den funkar fint där.

Vi har testat jorda om allting och samma med + kabeln.. ingen skillnad.. batteri lampan 'glöder' fortfarande och vi hittar inte felet..

några fler tips?

~Andy~

21 761 Inlägg
1 oktober 2012
#26
Gör om testet jag skrev tidigare, dvs att dra en kabel direkt från batteripluspolen till en 2-3 W lampa och från lampan till generatorns D+. Eftersom det är kopplat till batteripolen så ska lampan tändas direkt oavsett om du har tändningen påslagen eller inte. Kom ihåg att plocka bort ordinarie kabeln på D+ vid testet. smile


Sök