2489
Sök

Volvo 740 tic går dåligt

27 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Har en volvo 740tic -90a som vill gå hemskt dåligt på låga varv ! men över 3000varv så går den som en klocka men under äre som den hostar och smäller från avgasröret ! Är det nån kunning som kan detta så svara gärna ! Mvh jens

Jens risén från norsjö

Tekniker
624 Inlägg
18 september 2012
Se över tändsystemet, tänd inställning. Sedan tycker jag du ska kolla Soppa trycket.
Kan ju börja där  smile

27 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Hitta felet smile tomgångsmotorn som hadde hängt sig ! drog ut kabeln o satta dit den igen smile sen bytte jag bränsletrycksregulatorn

Jens risén från norsjö

27 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
nu börjar den igen ! haha ! har nån typ av soppatrycksmätare som jag tycker pendlar upp o ner ! den ska väll hålla konstant tryck ?

Jens risén från norsjö

Tekniker
624 Inlägg
21 september 2012
konstant tryck på tomgång  minst 3-3,5Bar

27 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
den svajjar upp o ner så vad äre då för fel ? gåre inte plocka bort skiten o bara dra en vanlig slang ?

Jens risén från norsjö

Åström
72 Inlägg
21 september 2012
Du kan inte plocka bort bränsletrycksregulatorn jens:P
Se över bränslepumpsrelät, funkar inte de så se över för/efter pump, så båda gör de dom ska!

Alpine - en klass för sig

27 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
nee det är inte den jag tagit bort smile utan det satt nån typ av bränsletrycks grej före som höll på hoppa upp o ner ! det är nått som är eftermonterat ! Tog bort den o drog en en ny slang o bytte tändstift o tändkaplar så nu går den som den ska men den kan misstända ibland så det är väll nån små piller kvar för den ska gå riktigt bra !

Jens risén från norsjö

Åström
72 Inlägg
23 september 2012
Kolla så de inte är fifflat med laddtrycket! Jag ställde ju på laddet på min TIC när jag hade den & efter de började den baktända nanting då man släpte på gasen!tongue

27 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Joo ska kolla på det sitter ju en ltt turbo på den och bilen är en ftt så den har ju konstant ladd :S

Jens risén från norsjö

460 Inlägg
26 september 2012
Rockford_ skrev:
Joo ska kolla på det sitter ju en ltt turbo på den och bilen är en ftt så den har ju konstant ladd :S

Det är samma turbo på ltt som på ftt..

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Åström
72 Inlägg
27 september 2012
GasGlad1337 skrev:
Rockford_ skrev:

Bör väl ändå sitta mindre kompressorhus på ltt:n?

Tekniker
624 Inlägg
28 september 2012
RobinAstrom skrev:
GasGlad1337 skrev:
Rockford_ skrev:

Skulle inte tro det smile

460 Inlägg
28 september 2012
RobinAstrom skrev:
GasGlad1337 skrev:
Rockford_ skrev:

hehe nej det är EXAKT samma turbo. skillnaden är tryckklockan och därmed laddtrycket smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Åström
72 Inlägg
29 september 2012
GasGlad1337 skrev:
RobinAstrom skrev:
GasGlad1337 skrev:

hehe nej det är EXAKT samma turbo. skillnaden är tryckklockan och därmed laddtrycket smile

Okej då blev man lite klokare där:P Brukar ju vara mindre kompressorhus på llts nu-mera tongue

27 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
har då bytt soppapumpen som sitt mitt under bilen nu och den börja väll gå bättre men vill ändå hålla på avgassmälla o gå små dåligt på låga varv ! men bättre blev det !

Jens risén från norsjö

Sök