3554
Sök

Renovering av kvaddad Frontspoiler av glasfiber (Tips och Råd sökes)

25 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
Förstörde frontspoilern när jag skulle ta sista turen med bilen dagen innan avställning och vinterförvaring (Typiskt) Körde med dimm och positionsljus när det var lite väl för mörkt för det så han ej väja för en stor grenjävel på körbanan, som troligtvis en timmerbil tappat eller nå. Shit happens! Har nu i alla fall hela vintern på mig att fixa detta.

Frontspoilern är fortfarande i en del men det går att vicka på sidan så den är näst intill av, för övrigt är det lite slagmärken här och där.
Planerna nu är att plocka av fronten och laga den med till exempel glasfiberväv & plast och slipa ner hela spoilern för att lämna in den på lack hos en firma.

Skulle vilja ha tips och råd om hur man gör på bästa sätt då jag inte har gjort någon sådan renovering förut.

Min Plan:

1. Borra hål vid skadan och sätta på någon form av stag för att spoilern ska hålla sig symmetrisk efter nedmontering.
2. Plasta/glasfibra(stadga) på baksidan.
3. Ta bort stagen på framsidan.
4. Slipa ner lacken på hela spoilern? (Vill gärna ha tips på vad för slip jag bör införskaffa för detta ändamål)
5. Borra ändarna på en del sprickor på flera andra ställen.
6. Plasta/glasfibra alla skadorna.
7. Slipa
8. Spackla? (Kanske vill lackfirman göra detta)
9. Lämna in på firma

Är detta en genomförbar och optimal plan?

Lägger även till en halvtaskig bild på skadan
http://i48.tinypic.com/14ca1ie.jpg

25 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Någon? =/

1 324 Inlägg
12 oktober 2012
Jo det låter väl bra..! Du kan slipa fronten med 220-320 eftersom det ändå måste på slipgrund..

Sök