3606
Sök

Audi a4

73 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Heej igen skapar en ny tråd. och hoppas det inte finns en likadan. har sökt men hittar igen.

Min tempraturmätare går upp till 90grader men när jag kör så går den ner till kanske 65-75 grader stannar jag till vid ett stop ljus så kan den gå upp till 90 igen.. Men när jag åker till jobbet och bilen är kall så kan den gå upp till 65-70.

Vad beror detta på? värme får jag men inte lika bra som när tempen står på 90.

Mvh Niklas

157 Inlägg
14 oktober 2012
Skulle kunna vara termostaten. Hade liknande problem på min, den gick inte upp i mer än ca 70 grader vid körning men stillastående kunde den gå upp till 80 grader. Bytte termostat och nu går den upp jättefint i temp!

Audi A4 1.8t Quattro

73 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
okej har bytt den redan och tempgivaren också. Funderar på ställa en skiva framför halva kylet. nu under vintern

157 Inlägg
14 oktober 2012
Aha, did not know that tongue

Audi A4 1.8t Quattro

Avstängd
10 388 Inlägg
14 oktober 2012
Lite bättre rubriksättning kan nog hjälpa i svaren

Men jag skulle faktiskt också sätta mina slantar på termostatet.

Det är naturligt att tempen sjunker "något" (på min A4 var det allt mellan 10-15c) när det öppnar, men, sen ska ju tempmätaren börja klättra igen. Gör den inte det, som i att vattnet inte blir varmt igen, så ska ju termostatet stänga igen.

Var köpte du det?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

73 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Kör med den gamla termostaten byte temp givaren och lufta systemet. Kanske får sätta i en termostat. har en liggandes.

Sök