Hej. tänkte snart köpa mig nått kul att sladda med tänkte att en 340/360 kanske är skoj, lite udda sådär:D nu till saken, tänkte om nån har haft sån på vintern? iaf den går sladda/drifta med på snö/isen "orginal"känns lite ovärt att lägga ner pengar på en vinterbil för att få den roligare..:p
340 är ju den enda sportbilen Volvo någonsin tillverkat.
Drivlina från en Corvette, dvs transaxel, lådan bak och bladfjädrar Skaffar man en med rödblockare så behöver man inte oroa sig över om motorn kommer hålla att plågas och går lätt att byta till en b23/230 om man vill.
Kört min 345a i snart ett år och den är helt underbar att sladda med, går att ligga riktigt brett utan att snurra och driver så gott som alltid på båda hjulen. Enda gångerna min enhjular är när man sladdar på asfalt för det kränger nå jävulskt.
Men ska du bara härja sönder bilen under vintern så köp antingen en som är redo för skrot eller så köper du någon vanligare bil t.ex 740, Sierra, Scorpio.
Alla Volvos äldre än -90 är värda att rädda för det börjar bli ont om dem eftersom alla köper en och tänker "ääh det är en Volvo, finns ju miljoner kvar av dem", men det finns det faktiskt inte för det är alltför många som tänkt så :sadface:
Förstår inte överhuvudtaget varför man ska ''köra sönder'' bilen. Jag är ute och svinar jäkligt mycket på vintern men målsättningen är ju inte att ha sönder någonting, det är ju att bilen ska hålla tills snön är borta...