3489
Sök

Passar detta kjolpaket på min 740 eller inte?

324 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Tjena, har funderingar på att köpa detta kjolpaket till min 740 -88b
http://www.garaget.org/?car=229872&image=2427523 . syrrans kille ringde till han som säljer grejerna, och då säger han att det är till för 740 90> och 940 egentligen, eftersom att dom har rundade stötfångarbalkar så passar grejerna inte på min bil, då jag har raka balkar.

Är det nån som vet om han har rätt eller om jag kan få på grejerna på min -88b?

Tack på förhand. smile

27 Inlägg
12 oktober 2012
Kan hända att du får kapa lite av hörnen på kofångar balken så ska de gå o få dit de:-)

Avstängd
201 Inlägg
12 oktober 2012
Passar inte om du inte bygger om till 940/740-90 front

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

324 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
alpine25 skrev:
Kan hända att du får kapa lite av hörnen på kofångar balken så ska de gå o få dit de:-)

De skulle jag kunna stå ut med att göra.
Lille_Skorpan skrev:

Har du nån förklaring till varför det inte skulle passa? smile

Avstängd
201 Inlägg
12 oktober 2012
Catoxxo skrev:
alpine25 skrev:

Lille_Skorpan skrev:

Gamla fronten är rak o platt mot 940
/nya

324 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Lille_Skorpan skrev:
Catoxxo skrev:
alpine25 skrev:

Lille_Skorpan skrev:

/nya

Jo jag vet, men skulle det inte ens gå att få på den eller menar du att det bara skulle se konstigt ut?

Avstängd
201 Inlägg
12 oktober 2012
Catoxxo skrev:
Lille_Skorpan skrev:
Catoxxo skrev:
alpine25 skrev:

/nya

Jo jag vet, men skulle det inte ens gå att få på den eller menar du att det bara skulle se konstigt ut?

GOOGLE

324 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Nån som har ett bättre svar om varför den INTE skulle gå att få på, eller kan bekräfta att den passar?

Maskinförare
287 Inlägg
15 oktober 2012
Ser ut som kofångaren jag har på min 740 och den var det bara att smacka på fast man hade riktiga 740 fronten. Förstår inte varför det inte skulle passa.

324 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Nisse_R skrev:
Ser ut som kofångaren jag har på min 740 och den var det bara att smacka på fast man hade riktiga 740 fronten. Förstår inte varför det inte skulle passa.

Nämen titta där har vi ju en likadan! Ja men då ska det väl gå att få den å passa, nu blev jag säkrare! smile

Får man fråga om din bil är sänkt nåt på bilderna, och isåfall hur mycket? Försöker bilda mig en uppfattning om hur låg min kommer bli med den fronten. smile

Maskinförare
287 Inlägg
15 oktober 2012
Jodå det sitter sänkfjädrar men troligen kommer den sänkas mer. Har lagt upp nya bilder på 740in nu var länge sedan man hade den kofångaren på bilen nu. Ångrar lite att man bytte bort den.

Ska ha nå bilder i fotoalbumet med före och efter bilder då jag sänkte bilen

Catoxxo skrev:
Nisse_R skrev:

Nämen titta där har vi ju en likadan! Ja men då ska det väl gå att få den å passa, nu blev jag säkrare! smile

Får man fråga om din bil är sänkt nåt på bilderna, och isåfall hur mycket? Försöker bilda mig en uppfattning om hur låg min kommer bli med den fronten. smile

324 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Nisse_R skrev:
Jodå det sitter sänkfjädrar men troligen kommer den sänkas mer. Har lagt upp nya bilder på 740in nu var länge sedan man hade den kofångaren på bilen nu. Ångrar lite att man bytte bort den.

Har enligt förra ägaren "biltemas röda" fjädrar, nu vafan de innebär tongue
Men jaja, några centimeter får jag väl ledigt iallafall! kanske inte blir så man kommer över en trottoarkant, men kanske ett par gruskorn iallafall! wink

Tack för att du skrev så jag hittade bilderna på din! det hjälpte. smile

Maskinförare
287 Inlägg
15 oktober 2012
Catoxxo skrev:
Nisse_R skrev:

Men jaja, några centimeter får jag väl ledigt iallafall! kanske inte blir så man kommer över en trottoarkant, men kanske ett par gruskorn iallafall! wink

Ne nå trottoarkanter kan du nog glömma lika så var det svårt att ta sej över farthinder då kofångaren blir så långt framför framhjulen så det tog i innan hjulen hann komma fram smile

Haha jo roligt att någon vill kolla in bilarna någon gång ibland smile

324 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Nisse_R skrev:
Catoxxo skrev:
Nisse_R skrev:

Ne nå trottoarkanter kan du nog glömma lika så var det svårt att ta sej över farthinder då kofångaren blir så långt framför framhjulen så det tog i innan hjulen hann komma fram smile

Haha jo roligt att någon vill kolla in bilarna någon gång ibland smile

Får hoppas på det bästa med farthinder då, får la ta dom på snedden eller nåt wink

Sök