2919
Sök

Problem med sänkning 200sx s13

146 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
Jag har ju luftfjädring på min s13 men kan inte sänka ner den längre fram än vad den är just nu.
Någonting tar emot.

Jag tror att det är den stora krängningshämmaren, tvärs över motorrummet som stoppar, den som går precis framför motorn, nertill.
Då skulle man kanske behöva kortare stabilisatorstag. Finns det och köpa?
Men det är bara min gissning.

Någon som toksänkt sin, som vet vad det kan vara, eller har nån idé?

Mvh Daniel

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

146 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Ingen?

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Random Hero
4 047 Inlägg
18 oktober 2012
Det finns ju folk som kör lägre me s13 med 18", coils och originalkjolar än va du gör nu, det är inte bälgarna som hindrar dig?

Dog food lid. Backwards

146 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
DusanMandick skrev:
Det finns ju folk som kör lägre me s13 med 18", coils och originalkjolar än va du gör nu, det är inte bälgarna som hindrar dig?

Njäe, först hade jag dom för högt då tog dämparen slut. Då sänkte jag lite till.
Kör jag ner den längst ner där fram så känns det som det är något som tar emot, där verkar va lite till att kunna sjunka på dämparen. Tror till och med att jag haft lägre men höjde igen eftersom det inte kom ner längre.
Kanske ska kolla så det inte är dämparen. Men jag tror inte det...

Eftersom jag kör ner för en rätt grov backe till garaget så behöver jag ha rätt bra med höjd.
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53497/53497-fe57ad31841e2824ca88e7d21add9467.jpg
Jag bytte iofs till 18" idag med mindre hjul i omkrets så bilen blev lite lägre.
Senast redigerat av kingen85 (18 oktober 2012)

165 Inlägg
18 oktober 2012
annars äre väl bara ta bort kränningshammaren och kolla ? :o

146 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
tc3e skrev:
annars äre väl bara ta bort kränningshammaren och kolla ? :o

Ja ska nog göra det.
Dom sitter ihop med stabilisatorstaget, tvärs över motorrummet.

Stabilisatorstaget vrider sig nästan 90grader från högsta läget till lägsta läget..

Sök