3391
Sök

Hur får man gamla plastdetaljer snyggare?

69 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Finnns det nåt tillvägagångssätt för att fräscha upp solblekta och slitna plastdetaljer, tex dörrhandtag, lister vid rutorna osv? Jag har prövat med de här inredningssvamparna med vax från mekonomen, men det höll bara tills jag tvättade bilen... Vanligt bilvax missfärgar väl bara?

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006

Smålänning
7 887 Inlägg
21 mars 2007
Hagmans svarta vinylglans funkar riktigt bra. Faktiskt även på plast. Finns på ÖoB

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 121 Inlägg
21 mars 2007
Bumper Shine från TurtleWax är en bra produkt, men håller bara en 3-4 tvättar...

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
21 mars 2007
Gå på försiktigt med varmluftspistol funkar skitbra. Rekomenderas att tvätta precis innan.

281 Inlägg
21 mars 2007
innan jag lackade mina lister så använde jag först balsam och lät det torka in och sen körde jag på lackförsegling med polermaskinen...

Mvh Jonas

Sök