3170
Sök

VINANDE LJUD S70t5 AUT

30 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
#1
Viner Lite Typ Generator Ljud När Jag Står Still Och Gasar Lite, Hörs Även När Jag Kör Långsamt Och Motorbromsar. Bilen Går Kanon Och Växlar Fint Men Man Vill Ju Veta Vad Som Låter. Tacksam För Svar!!!

1 Inlägg
22 mars 2007
#2
Hej. Låter som att turbon håller på att ge sig.
Frågor: Läcker den olja lite svårlokaliserat? Har vinandet kommit lite gradvis och finns alltid där nu? Kollat efter "rökpuffar i backspegeln när du "ger på" ute på vägen? (kolla)
Om det nu är turbon som är på gång så kan du vänta dig högre ljud, oljeläck och konstant moln av blårök vid minsta gaspådrag, beroende på att det läcker in olja i insugsdelen på turbon pga slitna lagringar. Slangar mm håller rel bra för lufttrycket men oljan letar sig ut med hjälp av just trycket. En del följer med hela vägen igenom insug och förbränns i motorn. Därav blåröken. Dessutom finns det ett drän.hål under laddluftkylaren där oljan rinner ut.
Så var det med min T5 i alla fall. Ha det så roligt...wink

.......................................
Vinter T5 Sommar NX 650

30 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
#3
inget oljeläckage ,ingen blå rök, ryker inget när jag trycker på, ljudet har varit samma hela tiden! nychippad och den laddade som den ska, går kanon fint drar varken vatten eller olja ,vill bara veta vad som låter kan det vara en av spännrullarna eller rotorn?

5 198 Inlägg
22 mars 2007
#4
Stor bokstav har man när man påbörjar en ny mening.

793 Inlägg
22 mars 2007
#5
Kanske är det vinande ljudet som blir av luftfiltret??? Kolla det..

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36


Sök