2175
Sök

Kommer inte in i min 850...

5 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Nytt batteri i bilen, nu går det inte öppna. Har v70 handtagen så det går inte öppna med nyckel. Och bilen "svarar" inte på Larmkontrollen (Swedeguard). Har kollat efter glapp och söndriga säkringarna i motorrummet.

Hjälp mah

1 813 Inlägg
22 mars 2007
blir till att slå in en ruta lr borra upp låset i dörren låter det som!!!!
lr får du ta bilen på ett släp till närmsta verkstad så får dom försöka öppna den.. fast ta med papper på bilen så du kan visa att du äger den annars blir det problem;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Kettunen
22 mars 2007
wooli skrev:
Nytt batteri i bilen, nu går det inte öppna. Har v70 handtagen så det går inte öppna med nyckel. Och bilen "svarar" inte på Larmkontrollen (Swedeguard). Har kollat efter glapp och söndriga säkringarna i motorrummet.

Hjälp mah

Testat att koda om larm dosan då???
Som jag har nån dyrare cobra larm och där finns 2 knappar. Håller jag inne dom i 10 sekunder  så kodas den om larmet o funkar kanon. Eller kanske batteriet till din larm dosa är slut?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 mars 2007
Kettunen skrev:
wooli skrev:

Hjälp mah

Testat att koda om larm dosan då???
Som jag har nån dyrare cobra larm och där finns 2 knappar. Håller jag inne dom i 10 sekunder  så kodas den om larmet o funkar kanon. Eller kanske batteriet till din larm dosa är slut?

Det kan vara ett vanligt fel..
Kolla batteriet annars såå kan du öppna "dosan" och ta ur batteriet ooch trycka på knapparna utan att batteriet är in dosan.. sedan sätter du tillbaka batteriet och då funkar det ska du se:)
De gör depå volvo:) om kontrollen brukar sluta funka.. funkar alla gånger

Annars äre bara att ringa lr få tag på en bärgare de får upp dörarna me sina verktyg utan problem:)
lycka till mvh kimpa

5 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Har bytt batteri i larmdosan så det är det inte smile   har ingen instruktionsbok till den. Vet inte hur man kodar om..  finns det inget annat alternativ än att slå in rutan ?   Ingen som kan några andra "knep"  inbrott tongue

-=Painter=-
57 Inlägg
22 mars 2007
tja... kanske kommer en dum fråga man kommer du inte in i bagaget med nyckeln? så fick jag göra när ja blev utlåst ur min!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 mars 2007
wooli skrev:
Har bytt batteri i larmdosan så det är det inte smile   har ingen instruktionsbok till den. Vet inte hur man kodar om..  finns det inget annat alternativ än att slå in rutan ?   Ingen som kan några andra "knep"  inbrott tongue

Okej men testa plocka isär dosan och ta ur batteriet och knappa lite på knapparna.. sen i me batteriet och testa på bilen:)
Värt ett test:)
Mvh kimpa

84 Inlägg
22 mars 2007
hallå, hände samma för mej förra gången... använd nyckeln o gå in genom bagagen, fäll sedan sätet vilket du gör genom knappen som sitter längst upp i hörnet, syns dåligt men den hittar du nog, sen är de bara krypa in o öppna... lycka till
Senast redigerat av Svenzzon (22 mars 2007)

-=Painter=-
57 Inlägg
22 mars 2007
Svenzzon skrev:
hallå, hände samma för mej förra gången... använd nyckeln o gå in genom bagagen, fäll sedan sätet vilket du gör genom knappen som sitter längst upp i hörnet, syns dåligt men den hittar du nog, sen är de bara krypa in o öppna... lycka till

det var hit jag ville komma med mitt svar oxå ! lycka till!

5 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Jag har inget nyckel lås alls, går inte öppna med nyckel. baktill har tagits bort.   Hade ju gått in där igenom annars så klart..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 mars 2007
wooli skrev:
Jag har inget nyckel lås alls, går inte öppna med nyckel. baktill har tagits bort.   Hade ju gått in där igenom annars så klart..

Okej:/ men används bilen dagligen lr?
Jag råder sig att antingen ringa en bärjningsshor som typ assistanskåren och be dem skicka en jourbil som kan öppna dörren.. men de kanske går på lite pengar.. men onödigt att slåsönder en ruta ju:(
Mvh kimpa

84 Inlägg
22 mars 2007
okej, klipp en ruta o åk därefter till närmsta skrot o plocka en ny ruta o plugga in...

5 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Ja får se, om jag inte får upp bilen i veckan så får man väl göra det, tack för tipsen.

123 Inlägg
22 mars 2007
prova med att bända upp dörren en bit för hand och för in en träkil eller dörrstopp eller dyl.
och ta en cykeleker eller liknande för att få tag i låset/handtaget, eller underifrån.

Ingen aning om de funkar men det verkar vara värt ett försök iaf...

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Sök