Tjena! Som rubriken lyder så har min 960 blivit lite alkis på kylarvatten... Igår fyllde jag på nära på 1 liter vatten/glykol (blandad 50/50) och körde sedan cirka 8 mil och då började lampan lysa igen och behållaren är nästan helt tom. Provade att byta kylarlock då jag uppmärksammade lite glykol "sörj" på behållaren men uppenbarligen var det inte detta som var fel. Bilen har aldrig kokat i min ägo o tempmätaren står alltid mitt i prick som den ska. Man märker heller ingenting när man kör. Går alltid jämt och fint, svarar på gasen osv. Hade bilen uppe på pallbockar och bilen igång i ca 15 minuter och varvade upp han osv men hittar inga vattenläckor överhuvudtaget. Så nu behöver jag alltså lite hjälp!
Vad tror ni gott folk? Topppackning? Värmepaket? Vattenpump? Jag har inga fler idéer nu så hoppas det finns nån vänlig stjäl som är kunnigare än vad jag är .
Okej. Kan verkligen så jävla mycket vatten försvinna på endast topppackningen? Jag hade mina aningar på värmepaketet me. Det immar nämligen väldigt mycket inne i bilen och imman är väldigt svår att få bort. Men å andra sidan hade det kanske blivit väldigt blött inne i bilen om värmepaketet hade läckt?
Aha okej! Ja jag tyckte jag kollade slangarna ganska ordentligt men e kanske värt ännu en titt. Dock så vet jag inte om man kan säga att bilen fick jobba när jag körde. Det var landsvägskörning i ca 80-90 knyck me typ 2 omkörningar, men det räcker kanske för att en liten spricka ska utvidga sig?
Okej. Kan verkligen så jävla mycket vatten försvinna på endast topppackningen? Jag hade mina aningar på värmepaketet me. Det immar nämligen väldigt mycket inne i bilen och imman är väldigt svår att få bort. Men å andra sidan hade det kanske blivit väldigt blött inne i bilen om värmepaketet hade läckt?
då du skriver att de immar väldigt mkt inne i bilen så är ju värme paketet alla gånger kass. Luktar de även glykol i bilen samt blir en fet hinna på rutorna.
Så naj ja tror mest på värme paket me din beskrivning
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Ja det är precis som en fet hinna på rutan. Går knappt att torka bort heller,man liksom bara gojsar runt det eller vad man ska säga... Då får jag väl ut o riva bort lite grejer då. Vilken sida sitter paketet på? eller man måste ha bort hela panelen för o komma åt? O stort tack till er som svarar!
Ush nu blev jag lite trött i stjälen... hahah. Det blir väl till o ladda mentalt ikväll då o sen gå ut hårt imorgon antar jag. Ett nytt element lär väl kosta några kronor med gissar jag på. Dessa ljuvliga bilar! Tack för svaren!
Ush nu blev jag lite trött i stjälen... hahah. Det blir väl till o ladda mentalt ikväll då o sen gå ut hårt imorgon antar jag. Ett nytt element lär väl kosta några kronor med gissar jag på. Dessa ljuvliga bilar! Tack för svaren!
jo jag har för mig jag sparade runt 2000kr på elementet genom att beställa från skruvat istället för volvo. de tar några timmar å är ett par skruvar... dom sitter dumt å man vet inte vilka man ska lossa för att få isär skiten.