3677
Sök

Behöver tips på en liten, gammal, billig, bakhjulsdriven bil.

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 oktober 2012
Nödvändigt trådlyft roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Random Hero
4 047 Inlägg
29 oktober 2012
saab_sonett skrev:
HenkeHansson skrev:
dem har redan kardan tunnel
Germax skrev:

Problemet är att jag inte vill kapa upp hela golvet för att få dit vlåda, kardan och bakvagn.

Och var hittar du en kardantunnel på en SAAB 99, 90 och og900?
Jag har aldrig sett någon på dom jag haft.

http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2007/10/1974_Saab_99_EMS_2_Door_Interior_1.jpg

Dog food lid. Backwards

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
30 oktober 2012
Gamla små roliga bilar finns det gott om men en som är skatt o bes ett tag??
Opel är lite svåra nu...Samma me Ford.
Är väl Volvo men dom är ju inte små.
Fiat 131 är lite balla. Starlet. Mazda finns väl. 
Det där med saab kan du glömma. Finns faaan ingen plats för växellåda om den lilla bulan kan kallas för kardan tunnel.

105 Inlägg
30 oktober 2012
Volvo 360 gl/glt.  Utan tvekan det roligaste en kan ha på vinterhalvåret för en vettig peng.  Oftast lågmilare!  Se dock till att handla en med Volvos egna b200/m47 i,  det som håller!

// 🖕

12 086 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Jag köpte mig en sierra igen om jag minns rätt smile (som jag byggde turbo på istället)
Senast redigerat av Germax (30 oktober 2012)

12 086 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Ang Saab, jag kan tänka mig att det finns kardantunnel, men den är till för just kardan och inte växellådan då planen troligen va fyrhjulsdrift med tvärställd motor.

BMW Fanatiker
191 Inlägg
30 oktober 2012
Har hört någonstans att även FWD bilar har kardan för att dom inte ska bete sig som nykokt spagetti.. dvs. ge lite styvhet i chassit..
Men, kan ju vara helt fel, vet inte smile

Ooops.. ignorerar mig, misstolkade allt smile
Senast redigerat av Flaffy211 (30 oktober 2012)

Handledare
1 481 Inlägg
30 oktober 2012
Germax skrev:
Ang Saab, jag kan tänka mig att det finns kardantunnel, men den är till för just kardan och inte växellådan då planen troligen va fyrhjulsdrift med tvärställd motor.

Nya 900 från -94 ja. Den fanns som fyrhjulsdriven på prototypstadiet. Men GM stoppade det lilla roliga.

Handledare
1 481 Inlägg
30 oktober 2012
DusanMandick skrev:
saab_sonett skrev:
HenkeHansson skrev:
dem har redan kardan tunnel

Och var hittar du en kardantunnel på en SAAB 99, 90 och og900?
Jag har aldrig sett någon på dom jag haft.

http://bringatrailer.com/wp-content/upl … rior_1.jpg

Det kallar jag inte kardantunnel. Den är till för att få plats med växellänkage och handbromsvajer.
Bakåt är det platt.
Senast redigerat av saab_sonett (30 oktober 2012)

Sök