Drönirettab skrev:
Funkar inte ens helljuset om du "flashar" på spaken?
Kabeln (blå/vit) till helljusindikeringen i instrumenthuset ska enligt ett elschema för 940 -92 sitta vid säkring 17 (utgående stift), vilket innebär att om det inte kommer matningsspänning till säkringen så kan inte indikeringslampan lysa heller.
Det ser även ut som att säkringen matas från spaken, vilket jag tycker verkar konstigt eftersom det ju finns ett relä för heljuset. Jag får inte ihop de olika kopplingarna i elschemat.
Nej, det som händer när jag drar i spaken är att halvljuset slocknar som det ska, men varken indikatorlampan eller helljuslamporna tänds!
Verkar inte finnas någon ljustuta heller, den ska vara strax innan det klickar och helljuset går på, eller hur?
Fick en till idé.. (Förmodligen lika bra som mina andra..)
Sitter ju extra helljus i strålkastarna, med en separat H1(?)-lampa, tänkte ifall man kunde koppla så att man har en knapp som till dimljuset, och när man trycker på den så tänds dom och halvljuset fortsätter lysa?
Och då nån gång på vägen koppla så indikatorlampan lyser också?
Jag tycker att det borde fungera, för man
måste väl inte ha blinkersspaken som omkopplare?
Ska nog ta och testa en annan spak, har ju som sagt testat min i en annan bil och där fungerade den, men lika bra att prova fungerande bilens spak i min! (Vad jobbigt det blev att läsa..)