Tjena det är så att min bil läcker kylarvätska. (tidigare tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=37778)
Och jag va och provtröck hos Saab idag men den tryckte inte ut vatten ngnstans Sad Eek!
då trodde mekanikern att de kanske va toppen som var på väg, men de kan räcka med att efterdra. och kanske byta ventilkåpspackningen.
Som han sade så köpte jag ny packning och tänkte byta den själv. så mina frågor är
Hur många moment ska allt dras?
Vad är de för "muttrar" torx, insex, sexkant? som jag kommer att behöva dra åt? och vilken storlek? så man kan fixa de om de skulle va torx/insex (av större modell)
Skulle gärna behöva veta detta då jag inte vill betala runt tusenlappen för att saab kanske kan nästa vecka

. Så om någon snäll själ har information dela gärna med dig/er. Kanske det står i handboken. men har tyvärr ingen Sad
Handlar om en Saab 9-3 2.0T -1999