9 november 2012
Trådstartare
Hej!
Jag har gjort bort mig och köpt en opel tigra som det bara är massa fel på... ska försöka sammanfatta allt. När jag va o kolla på bilen o skulle köra iväg så dog den helt plötsligt, det gick att gasa lite grann men sen dog den hela tiden när man startade den. bilen lämnades in på verkstad och bränslepumpen byttes.
bilen fungerade igen och jag köpte den veckan efter.
Samma dag jag kom hem med den tankade jag fulltank och helt plötsligt börjar massa bensin forsa ur bilen underifrån. jag lämnade in den på verkstad och några slangar saknade slangklämmor så det sattes dit.
På kvällen när jag skulle åka iväg blev det samma problem IGEN med bilen som när jag va o kollade på den. alla lampor lös (blinkers, dimljus mm) och den gick inte starta, efter ett tag startade den men gick konstigt. jag körde med den lite till och efter några dagar skulle ja ta den till jobbet och samma sak händer igen... lampor lyser och bilen låter jättekonstigt i motorn.
Vi bogserar den till verkstad och efter 3 veckor (idag) hämtade jag den. det som gjorts är att man bytt ut bränselrör och åter igen bränslepump så nu startar den som den ska MEN alla andra fel (verkar vara elfel) finns kvar. Nu fungerar inte bensinmätaren, stereon är död, lampan i taket lyser inte och centrallåset är dött...
Vad kan det vara för fel?? tips tas mer än gärna emot!
Opel is tha shiit!! :D