3482
Sök

Vilken bil till Danmark-resa? Stor. Max 15000:-

175 Inlägg
15 november 2012
någon fransk 1.9td! cittran låter ju bra! annars en 405. ni vill ju komma tebax med tongue och så drar dem verkligen ingenting! volvo drar ruuuuumphaaaa! kör DIESEL!

2 751 Inlägg
16 november 2012
dawwe skrev:
Passat kombi, antingen en fräsch "35i B4" (94-96) eller en nyare B5 (tror jag de heter, 97-00). Stora, rymliga och snåla. Skippa 1.8T modellen om du köper en B5

Varför skulle han skippa 1.8T motorn?`Det är ju fan den mest skott säkra motorn som finns smile

Who Djaa bless no man curse

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 november 2012
DasAuto: Sludge

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Avstängd
1 714 Inlägg
16 november 2012
dawwe skrev:
BARA Voflo...Blä. En Passat kombi från typ 98/99 tex denna är ett bättre val än en soppatörstig Voflo. De är rymliga, driftsäkra OCH snåla, en nog så viktig faktor när man skall köra längre än till korvmojjen smile

Alltid ska det vara så att har man inte en bil av det märket själv så är det skit..

Soppatörstigare än en passat kan jag köpa, men vill du ha en stor jävla bil så är 745 svårslaget i prisklassen.
Ställde in ett tomt 4 cylindrigt motorblock i ett hörn en gång och konstaterade att det fick plats minst 7 stycken till.

2 751 Inlägg
16 november 2012
dawwe skrev:
DasAuto: Sludge

Hehe skön myt där, sludge förekommer i alla bilar om man inte servar dom regelbundet, dessutom har 1.8T prisats för bästa motor vet inte hur många gånger

Who Djaa bless no man curse

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 november 2012
Emilius: VET du hur jävla stor en Passat 35i är invändigt? Det är 745-klass på den bilen. Tycker inte att Voflo e skit, men de är i regel törstiga, iaf om vi snackar 7-serien. Tycker att många såna här trådar är väldigt enkelspåriga.
DasAuto: Myt eller inte men det förekommer oftare än på andra motorer, jämför med vissa SAAB motorer. Givetvis beror problemet på långa seviceintervall och/eller otillräcklig service.
Senast redigerat av dawwe (16 november 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök